Gå til innhold

Hvor gamle var barna dine da de sluttet på sfo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 år her. (2.klasse)

Var alene en drøy time 4ganger i mnd. Naboer som var hjemme om det skulle være noe og tlf liggende hjemme.

Fungert fint med 2 barn som selv ikke ville være på sfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 år her også.

Jenta vår trivdes heller med å være hjemme en time eller to alene enn å måtte dra på sfo hver dag.

Men nå er jo alle barn forskjelige og jeg tenker heller at du må se ann hva ditt barn er klar for enn bare en alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man at barna er klar for det? Hvordan så dere det på barna deres?

 

Ikke hi, men en som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jul i 2.klasse.

 

Måtte være alene i 1 - 1,5 time fire dager i uka, men naboen som har en gutt i samme klasse var hjemmeværende i tillegg til at svigermor bor på skoleveien til ungene mine. Han fikk egen mobil da han sluttet på sfo og vi har overhodet ikke hatt problemer. Han er en pliktoppfyllende og ansvarlig gutt som går hjem og gjør lekser mens han venter på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sluttet i november i 2.klassen (7 år), da var hun lei av SFO og hadde veldig lyst til å slutte, hun gikk da hjem (1,5 kilometer) og var hjemme alene i 2-3 timer(hadde egen mobil og måtte ringe meg når hun kom hjem, hun fikk ikke ha med seg noen hjem, eller slippe noen inn, hun fikk heller ikke lov til å gå ut før jeg kom hjem). Annenhver måned er faren hjemme, så da henter han henne og hun er ikke alene.

Hun går nå i 4.klasse, og er veldig selvstendig og grei, hun er til å stole på når hun er hjemme alene, holder seg til reglene, ringer om det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var litt over 8 år. Hun mistrivdes på sfo (helt siden første klasse) og ingen av vennene hennes gikk der. Så da ble det slutt på sfo.

 

Hun var toppen 2 timer alene etter skolen, hadde klare regler som hun forholdt seg til og i tilfelle det skulle være noe, så var naboen hjemme og hadde sagt klar i fra om at døra hennes alltid sto åpen.

 

Datteren min var velig klar for å være alene og var ansvarsfull og til å stole på. Min sønn... hadde ikke fått være alene. Han er ikke moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...