Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 lillegutt er 5 mnd ca og har fått skikkelig diare, veldig gul og litt små "prikker/klumper" og veldig sår, hatt dette siden fredag/lørdag. snakka med hs, skulle ringe lege om det ikke gav seg, har gitt han litt blåbærsaft, men det gjorde at den ble brun/svart og litt sevjeaktig, skikkelig seig, men fortsatt like gale, pleier å bæsje annenhver dag, men nå er det 4-5 ganger om dagen.. noen som har noen råd? syns litt synd i han.. selv om almenntilstanden er bra
pytten Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 vi sliter med akkurat det samme! gutten fikk diaré for 1uke og noen dager siden da vi var på sydentur. vi kontaktet lege på stedet og ble sendt på sykehus mye pga at avføringen var svart (vi hadde også gitt blåbær, men jeg tenkte ikke på å fortelle det til legen). det er viktig å bruke masse krem på stumpen etter hvert bleieskift! mini ble kjempesår og gråt av smerte hver gang han hadde bæsj i bleia fordi det ble liggende å etse på huden. vi fikk en god krem som inneholder zink, olje og noe mais-greier... det viktigste er at du er veldig raus med kremen. gi ekstra væske enten gjennom amming eller vann etter hvert bleieskift for å hindre dehydrering. på sykehuset fikk vi med oss en halvliter med elektrolyttvæske som vi skulle gi 30ml av hvis jeg følte at puppen var "tom". Så bra at allmenntilstanden er god det er den her og... lurer allikevel på hvor lenge jeg skal la det gå før vi kontakter lege igjen...
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 5. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2011 huff da.. ja smører godt med salve, er en zink salve fra apoteket, virker som den funker. og han liker vann så drikker vel ca 40 ml viss ikke mer til hvert måltid.. tenkte å ringe lege på torsdag dersom det ikke ble bedre, da har han hatt det i ca 1 uke..
Rafaella Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Tenner på gang, kanskje? Hvis barnet er begynt med fast føde, kan banan hjelpe. Ellers fikk vi også tips fra lege om å kutte ut havre og hvetegrøt, og heller gi risgrøt. Kan og bruke avkok fra havregryn (har masse stivelse) i enten grøt eller i melken på flaske hvis du gir mme. Tips om en god salve: Inotyol, pass på at huden er helt tørr når du smører på og legg godt på. Jenta mi hadde diare en stund i forbindelse med første tannen, kanskje en ukes tid, muligens mer. Rart hvor fort man glemmer:-)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 6. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2011 han har allerede fått 2 tenner, både han og eldste har fått diare osv da, men ikke på samme måte, er mye mye bløtere. dette får han frokost risgrøt og 180 ml mme lunsj fruktmos eller 1/2 banan og 180 ml mme middag 1/2 glass og 180 ml mme kvelds risgrøt og 180 ml mme. han liker bare risgrøten takk for svar tror faktisk det er den salven jeg har å den virker bra håper bare det går over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå