Gå til innhold

Jeg trenger litt tips og råd ang sykmeldt og jobbsøker


Fruen i huset

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan komme med noen råd...

 

Jeg har alltid jobbet 100 %, men møtte veggen i fjor. Har vært helt utkjørt både fysisk og psykisk. Bedriften gikk konkurs i denne perioden, så jeg har ingen jobb å gå tilbake til.

 

Jeg er mye bedre og hadde nok jobbet deltid om jeg hadde hatt en jobb å gå tilbake til. Jeg ønsker å jobbe, men er usikker om jeg er frisk nok enda. Pga lange ventetider hos spesialist er jeg ikke utredet enda.

 

Jeg har rettigheter til å være sykmeldt ut september (men skulle så gjerne vite at jeg hadde en jobb å gå tilbake til).

 

Så er greia:

Jeg har funnet en jobb som passer meg PERFEKT, 60 % og nær hjemmet. Har avtalt med legen at jeg kan søke, men blir det for dumt å være sykmeldt 40 % hvis jeg får den? Vil ny arbs.giver måtte følge meg opp ift sykmelding og nav? Da vil jeg helle friskmelde meg HELT.. Selvom jeg taper mye penger på det og heller ikke er frisk 100 % enda.

 

Men så tenker jeg ... kan jeg miste rettigheter hvis spesialisten finner en diagnose (og at jeg kanskje har lang rehabelitering foran meg), men så har jeg begynt i en 60 % stilling og IKKE er sykmeldt lenger? Er det kanskje bedre å bare være sykmeldt og vente til jeg er ferdig utredet?

 

Ååå, jeg blir gal!!! Vil bare være frisk nok til å jobbe og ikke havne i nav-klemma!! What to do?!

 

PS: Jeg tjente bra der jeg var, så får jo greit med sykepenger. Jeg antar at jobben jeg har søkt på er dårligere betalt og så er det jo bare 60 %..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...