Gå til innhold

kjøper dere brystpumpe,eller venter dere?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man kjøpe inn brystpumpe så man har den klar «i tilfelle» man trenger den, eller bør man bare vente med denne?

Tenker om man får melkespreng eller noe,så kan det være lurt å ha pumpa tilgjengelig,eller? :)

Og kjøper dere manuell eller elektrisk?

På ammegruppen anbefalte hun elektrisk, men min søster og mor sier det holder med manuell...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt før jeg trengte tror jeg. Jeg har både manuell og elektrisk etter forrigemann, og likte best den manuelle. Men det kommer jo an på hvor mye man vil pumpe også da. Hvis det bare er for å få bort spreng holder det i lange baner med en manuell. Hvis man skal pumpe alt ungen skal ha ville jeg nok gått for el.

Ulempen med pumping er at man blir fort "avhengig". Som regel produseres det så mye melk som går ut, så jeg havnet i en ond sirkel sist. Pumpet all spreng, og da produserte det bare mer og mer, og jeg hadde etterhvert alt for mye og måtte helle ut store mengder. Ja, man kan fryse ned og det gjorde jeg i lange baner, men han bebisen min var litt sær, og nekta plent å drikke melka som hadde vært fryst og tint opp igjen.

Skrevet

Jeg har kjøpt manuell brystpumpe.. hvis jeg ikke får brukt for den så er jo det greit.. men jaggu greit å ha.. slippe å sitte der slik plutselig på en lørdagskveld el søndag og ikke få tak i.. :)

jeg er av den som liker å være føre var.. :)

Skrevet

Jeg vet at noen har kjøpt og knapt brukt, og derfor selvfølgelig synes det var bortkastet.

Men jeg trengte første natta hjemme -var så sprengt at jeg trodde puppene skulle sprekke! Så for meg var det et hell at jeg hadde pumpen klar. Kjøpte manuell, brukte den mye, og syntes det fungerte helt greit.

Skrevet

Da jeg var gravid første gang var jeg en tur i USA. Dette var før bevisstheten om BPA kom til Norge, så da passet jeg på å kjøpe meg en pumpe der borte (manuell).

Og jammen fikk jeg bruk for den! Det første jeg gjorde da jeg kom hjem fra sykehuset, det var en lørdag ettermiddag, var å pumpe meg for 3dl melk. Når produksjonen kommer igang, kan det bli endel overproduksjon før det justerer seg.

Kanskje du kan se an på sykehuset? Hvis ting går greit med amminga og melka kommer igang uten at det tar helt av, kan du jo vente. Hvis det viser seg at du trenger å pumpe allerede fra begynnelsen av, kan jo mannen din stikke ut og kjøpe en pumpe.

Lykke til!

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Jeg kjøpte etter fødsel sist gang, men ble slik at samboeren min måtte ut å kjøpe èn mens jeg enda lå på barsel, da jenta vår var en syvsover ;)

Denne gangen kjøpte jeg inn ei allerede under graviditet. Jeg synes den er veldig kjekk å ha hvis barnet sover mye, suger dårlig, har økedøgn eller når Mamsen skal en tur bort.

Jeg hadde elektrisk sist, men syntes det var både tungvint & litt ekkelt, brukte den et par gang, før jeg gikk over til manuell. Denne gangen kjøpte jeg kun manuell.

Skrevet

jeg skal ikke kjøpe før etter fødsel vist jeg trenger d. har prøvd både manuell og elektrisk uten å få ut noe melk, så tror ikke jeg trenger denne gangen heller. Ingen av mine gutter har tatt flaske heller så vært lite vits i d. puppene mine er litt snåle sånn,kommer kunn melk når barnet blir lagt til brystet:)

Skrevet

Etter første fødselen min, så overproduserte jeg melk og hadde en helt forferdelig brystspreng. Fikk pumpe meg på sykehuset, og det var helt ubeskrivelig deilig å få "lette på trykket". Men erfarte at den værste sprengen gav seg om jeg bare tok en lang, varm dusj og maserte brystene. Når jeg kom hjem fra sykehuset så hadde jeg ikke pumpe, men brukte dusjen. Var redd for at om jeg begynte å pumpe "i tide og utide" så kom ikke produksjonen til å stabilisere seg.

Tok ikke mange dagene og mange dusjene før jeg hadde det helt greit med produksjon og spreng bare når tuppa hadde sovet litt lengre enn vanlig. Så tror nok jeg avventer og gjør det på samme måten denne gangen også =)

Det var i allefall min erfaring =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...