Gå til innhold

Hjelp meg å tenke klart og logisk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi eier et rekkehus på landet. Mannen min har 30 min med bli til jobben, men det er ofte mye kø.

 

Det finnes ingen jobber til meg her.

 

Barna går i barnehage, en fantastisk barnehage. barna har mange venner, de er 2,5 og snart 4.

Vi trives sånn passe. Har fått noen hyggelige venner, men ikke mange.

 

Fint sted for barna å vokse opp på.

 

Jeg har fått fast jobb der vi bodde før, ca 45 min med bil fra der vi bor nå. Jeg har ikke lappen og bruker tåg og buss, tar ca 2 timer hver vei.

 

Det funker ikke i lengden, vi er alle slitne, mye styr og barnevakt for å få det til å funke. lange dager i barnehagen.

 

Vi trodde vi skulle få leie et rekkehus gjennom jobben min, har leid der før. Men nå var det sås tor pågang, vi fikk ikke leilighet. men står på venteliste, kan ta tid.

 

Vi har fått barnehageplass der.

 

Der bor vi nærmere venner og familie, tilgang til butikker, lekeland og mye annet som vi bor langt unna nå. Jeg er ikke så avhengig av bil siden det går bra med busser.

 

Må takke ja eller nei til barnehageplassen senest 1 juni.

 

Alternativet er vel å leie privat, men det er så dyrt. Og da må antageligvis kvitte oss med kattene, som barna elsker.

 

Har ikke råd å kjøpe hus der, prisene er veldig høye.

 

Huff, tenker på dette dag og natt, aner ikke hva vi skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med at du tar lappen?? Du kan feks ta den på automatgir det går fortere...Det er den enkleste utveigen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tenk litt framover. Tenk alltid på barna først! Vil du leie rekkehus ved jobben din, eller i egen bolig som du eier, og la barna vokse opp på landet med vennene sine? Det er ikke bare du og mannen din som har reisevei hver dag, desverre ....

 

 

Jeg har en liten følelse på hvor du bor, og hvor du kanskje vil flytte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet, det er et vanskelig jobb. Vi flyttet hit for noen år siden, og trives ikke så bra som vi trodde.

Vet det er mange som har lang reisevei, men jeg bruker 4 timer hver dag. ser barna mine ca 1 time om dagen.

 

Mannen min kan ikke få anpasset arbeidstider for alltid. Ser ikke at dette vil fungere.

 

Vet du hvor jeg bor og hvor jeg vil flytte?

 

Vet du hvem jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aner ikke hvem du er ....

 

 

men sånn du beskriver det så får jeg et bilde om hvor i verden det kan være...

 

hmm.. er det på Østlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss. Da er du flink til å gjette! hehe.

Men det er ikke noen hemmelighet, vi vil flytte til Lørenskog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heeheh å jobbe på Ahus?

 

 

Er vel ikke Aurskog, eller noe i nærheten av der dere bor? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jobber på Ahus, men bor ikke i nærheten av aurskog nei.

 

Ja vi vil jo også eie eget rekkehus, men det er jo så mye annet som spiller inn.

 

Nå bruker jeg jo ca 2500 kr i mnd på å reise. den ordningen vi har nå fungerer ikke i lengden. Finnes ikke jobb for meg nærmere.

 

Uff, skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ta lappen på automatgir fordi det går fortere"? Hahaha! :) Nå lo jeg godt her! Og ellers har du det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt hadde det blitt MYE enklere om hi hadde tatt lappen. Når hun bruke 4 TIMER på og reise frem og tilbake til jobb hver dag så sier det seg selv at det er mye tid og spare på og kjøre selv...

 

Når det er 45 min og KJØRE hver vei så blir jo det ca 1,5 time i reisevei hver dag i steden for 4..Det er verdifulle timer det for oss med barn;)

 

Jeg hadde hastverk med og ta lappen så jeg tok den på automat, sparte nok en del tid på det for jeg hadde problemer med giringen...Så lærte jeg med giring etter hvert og kjørte opp en gang til med manuell gir..

 

Du må bare le men det gjorde ivertfall min hverdag MYE enklere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok. så ingen som hadde flyttet?

 

Ingen som mener atd et er viktig at foreldrene trives og har det bra? At ungene anpasser seg fint osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...