Gå til innhold

Kan dere snille damer hjelpe meg ? ang vikarlege


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager skal jeg gjøre når vikar legen min sender henvisning til fysioterapeut og en annen lege for rygg og nakkesmerter, og bruker en psykisk lidelse jeg hadde for 10 år siden. (spiseforstyrrelse) og personlighetsforstyrrelse??!! i henvisningen? Jeg skjønner ingenting, hva har dette med mine rygg og nakkesmerter å gjøre? du kan tro jeg ble laaaang i masken da denne legen jeg ble henvist til spurte om dette... Dette er et kapittel i livet mitt som jeg for lengst har lagt bak meg.

Jeg kjenner at dette skal hun ikke få slippe unna med, for nå er jeg grådig lei vikar legen min.

 

Fastlegen min er bortreist i en annen jobb på ubestemt tid, men skal komme tilbake. Vil ikke bytte da jeg er fornøyd med han, men vikarlegen klarer jeg meg fint uten!! Tenker å bestille en legetime og ta opp de usaklighetene hun tilføyde henvisningen, og har egentlig lyst å ta dette opp med fastlegen min og :-/

 

Har noen tips til hvordan jeg skal gripe dette an så er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde absolutt tatt tak i dette! Jeg syns du skal snakke med vikarlegen og be henne forklare hvorfor hun skriver det hun skriver og hva det har å gjøre med det du plages av nå? Se hva hun svarer, legger hun seg flat eller prøver hun å snakke seg ut av det?

Så må du vurdere om du skal gå videre med dette. Det er vel pasientombud og helsetilsynet som kan hjelpe deg med hvordan du skal gjøre en skriftlig klage.

 

Spør henne om hun vet hvordan pasienter med psykiske diagnoser blir møtt og behandlet i helsevesende?

 

Kjenner jeg blir sint på dine vegner!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt rart ut. Ville tatt dette opp med henne i første omgang, og krevd en forklaring. Dersom hun avviser deg eller ikke har en god forklaring ville jeg gått videre med saken.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...