Gå til innhold

Blir så sint når far ikke tar telefonen, ikke tar kontakt, ikke gidder å ha dialog med meg!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han har utvidet samvær og det krever en viss dialog. Det er litt vanskelig når han gjennomgående ikke svarer på sms, mail eller telefonen. Og jo; for oss er det både skriftlig og bindende i et rettsforlik. Hadde han hatt lite eller inget samvær, hadde jeg ikke reagert så kraftig. Herregud, man har dialiog og samarbeid med kolleger, men med mora til barnet sitt, om barnet sitt er det ikke så farlig!!!

hi

Nei, for av og til kan muntlig kommunikasjon mellom to mennesker som har vært glad i hverandre være lite annet ødeleggende. Derfor kan det i noen tilfeller være mye bedre med skriftlig kommunikasjon.

Om han ikke svarer på skriftlige henvendelser heller er det jo for dumt.

Annonse

Hvis man har avtalt fast samvær - uavhengig av om det er ordinært samvær eller utvidet samvær - så er det vel ikke alltid så viktig med dialog MELLOM eller UNDER samværene?? (med mindre det er noe helt spesielt selvsagt)

Hva er så viktig at du MÅ snakke med han utenom henting og levering?

Han har samværet som han skal (med noen tidvise endringer som vanligvis er ok). Og når det ikke engang er kommunikasjon ved henting/levering for tiden er det litt trøblete. Det at vi var glade i hverandre engang er nå 6 år siden, så det er ikke noe problem. Helt til de siste 3 mnd har vi kommunisert utmerket en periode både muntlig og sktiflig. De siste 3mnd gjør han litt som han selv vil, forandrer avtaler, gjør uklare avtaler, osv. Vi har skolestart på programmet til høsten og samværet må endres da han bo to timer unna - det er noe som krever virkelig samarbeid. Fikk til slutt tak i han i dag og han har IKKE leverte barnet i barnehagen i dag som han skulle fordi han har fått det for seg at han kunne ha henne til i morgen. Og siden han hadde meldt fra til ped.leder var det ok. Noe det selvsagt ikke er når ingen har spurt meg og han har valgt å bryte samværsavtalen. Og det er overhodet ikke ok.

hi

Skjønner frustrasjonen din. Det er ikke nødvendigvis SÅ viktig med den samtalen eller den mailen, men det er utrolig frustrerende når folk, da spesiellt far til barnet, ikke gidderå ha en dialog. Har vært uten diaglog med barnefar i snart 5 år jeg (joda, på mail en gang i blandt, men han svarer aldri når jeg spør om noe, kan aldri snakke med han når barnet er sykt, skal utredes for adhd, allergier, osv osv) og det er forbanna slitsomt!!

Så ja, du har min sympati HI. Og det erj o ikke greit å ha henne lenger når dere ikke er enige om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...