Gå til innhold

Poden skal på overnatting, og tar ikke flaske.. Hva gjør vi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på et arrangemang om to helger, og da skal gutten vår overnatte borte for første gang. Nattammer han enda, men har lenge hatt lyst å avvenne han dette, så det skal jeg klare frem til denne helgen. Men dette med at han ikke tar flaske, han får ikke i seg så mye melk da.. Kunne selvfølgelig gitt han melk på tutekopp, men han får ikke i seg så mye da vil jeg tro?!

Noen gode råd til hvordan vi løser dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, vi løste det ved å droppe overnatting til de var gamle nok til å klare seg uten pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han mat på små medisinbeger (uten tut) en bare heller litt inn i munnen på babyen og lar han svelge, så heller dere mer, vi gjorde det her de første ukene før mini tok pupp.

 

Enten det eller å ta han med seg på arrangementet eller avlyse. Babyen må jo ha mat på et eller annet vis. Kanskje de som skal passe han, kan komme med han til arrangementet så du får ammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han mat på små medisinbeger (uten tut) en bare heller litt inn i munnen på babyen og lar han svelge, så heller dere mer, vi gjorde det her de første ukene før mini tok pupp.

 

Enten det eller å ta han med seg på arrangementet eller avlyse. Babyen må jo ha mat på et eller annet vis. Kanskje de som skal passe han, kan komme med han til arrangementet så du får ammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv hver dag på å gi han flaske. Hvis han fremdeles ikke tar flaske om to helger, så kan han ikke overnatte borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er faktisk så enkelt som dem skriver over her.. tar ikke ungen flaske, kan han ikke overnatte borte. arrangement får da bare være et arrangement. ungen får gå foran..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare begynne å øve på flaske - pronto! Pump deg selv med pumpe for å fore med morsmelk.

Dere kan ikke levere babyen på overnatting uten at babyen kan spise annet enn pupp. Hvis du ikke får til endring må du bare være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke se et eneste negativ svar her jeg................................!

folk sier det jo bare som det er. tar ikke poden flaske... ingen overnatting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes bare to løsninger: enten ta barnet med seg, eller droppe den utflukten. Det er ikke et "negativt" svar, men den åpenbare realitet, som hun får være voksen nok til å forholde seg til. Du også, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg som en løsning og avlyse det hun skal på for å være hos babyen sin. Når han ikke tar flaske, og fortsatt vil amme... så er han for liten til å overnatte borte, så enkelt er det bare.. H*N trenger mammaen sin litt til... og når man er blitt mamma er det en del ting man må ofre....

 

Lykke til... om noen år kan du være med på hva du villl =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stod overfor noe lignende selv med gutten min. En forestående jentetur på ei hytte langt til fjells. Gutten var da 7 måneder og tok overhodet ikke flaske. Ei uke før bare avlyste jeg selv om det da skulle være faren som passet han. Hadde aldri i livet kunnet slappe av med vissheten om at de sto slet seg helgen igjennom.

 

Når man har små barn så er alt på deres premisser, og jeg mener også at dersom dere ikke har avviklet nattammingen før han skal på overnatting, så bør du droppe arrangementet. Er ikke for at andre skal måtte ta den støyten. Ikke blir det noe kos for deg heller å dra ut med hjertet i halsen.

 

Når det gjelder nattavvenning, så kan dere jo bare starte med en gang hvis dere orker det. Som oftest tar det bare noen få dager, så sover de natten igjennom. Der finnes flere metoder.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at han er 8 måneder, og får 4 måltider hver dag med fast føde, så nattamming er bare kos egentlig..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Dette er et arrangemang som begynner sene kvelden, og vi hadde tenkt å ta oss en fest for å si det sånn. Men dersom han ikke tar flaske, så kommer vi heller ikke til å dra noen plass, da blir vi hjemme. Ungen foran alt selvfølgelig:)

Har tenkt å begynne å pumpe meg i dag. Han spiser bare 3 puppemåltider for dag, så det er vel bare å hive seg rundt..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ikke vær der når han skal ta flaske og se om det går da. de fleste barn drikker når mor ikke er der. ikke gå i siderommet heller, men ta deg en lang rundt rundt mattid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 8 mnd, spiser 4 måltider med annen føde, han tar ikke flaske og du tror ikke han klarer tutekopp??

 

Hva i all verden gir du han vann fra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han melk fra liten kopp, ( ikke tutekopp) hvis han ikke tar flaske. Men øv alikevel på flaska, da han kan få litt luft i magen av koppen. Dette går helt fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd bare å gi han melk fra tutekopp da. Uten deg i nærheten sånn at han ikke lukter puppen.

Man trenger ikke nødvendigvis låse seg inne selv om man har barn. Det går an å finne på løsninger. Du kan jo gi litt mme i tillegg til det du pumper om du ikke klarer å få nok til kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Han drikker vann fra tutekopp hver dag, etter alle måltid. Han drikker også vann utenom, vi tilbyr ofte vann. Så tutekopp funker. Men melk på tutekopp var ikke noe tess sist gang vi prøvde:/

Vi skal øve på flaske, har snakket med min samboer på telefon nå og han er helt enig, flaske må vi øve på! Og han skal ligge på gjesterommet i natt, for nå skal det nattavvennes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Han drikker vann fra tutekopp hver dag, etter alle måltid. Han drikker også vann utenom, vi tilbyr ofte vann. Så tutekopp funker. Men melk på tutekopp var ikke noe tess sist gang vi prøvde:/

Vi skal øve på flaske, har snakket med min samboer på telefon nå og han er helt enig, flaske må vi øve på! Og han skal ligge på gjesterommet i natt, for nå skal det nattavvennes;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kommet langt dersom han spiser andre måltider, og du ikke fullammer han. Da er han bare avhengig av puppekos...

 

Gutten min fordro ikke flaske før han fikk omgangssyke og blei kjempetørst, da drakk han som bare det:-)

 

Et godt råd er at din bedre halvdel tar seg av avvenningen på natten. Her sov samboeren min sammen med gutten de nettene vi hadde avvenning, så han ikke skulle bli fristet av "puppelukta". funka som bare det!

 

Dere har to uker på dere, og jeg tror det vil gå kjempefint! Og dere har godt av en fest sammen! Ingen unger svelter ihjel med maten rett foran nesen! Så fremst ikke arrangementet går over flere dager, og det bare er snakk om en natt. Om ungen begynner å hyle, så er det jo værst for de som skal passe.

 

Gå på fest og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten klarer han seg noen timer uten morsmelk i den alderen, så lenge han får grøt etc. Grøt og vann, du kommer langt med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere på død og liv dra sammen da?Kan du ikke sende gubben denne gangen,og dra en annen gang alene?

Hadde ikke giddet stesse med dette.La gubben dra.Så tar du fri en annen kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...