Gå til innhold

navnedilemma...


nalina

Anbefalte innlegg

hva syns dere??

 

jeg har bestandig hatt lyst på en gutt som vil hete Theodor eller Oliver.

pappa har oliver som mellomnavn og vil absolutt ikke at babyen skal hete det hvis det blir en gutt.

theodor har jeg et par venninner som var heldige som var først ute så da blir det rart å kalle opp min det samme evt...

og nå står jeg litt på Henrik..men der svarer jo gubben verken ja eller nei...

 

 

og så kommer det til jentenavn. her står det mellom Emma og Maia..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Oliver er nydelig. Kjempefint og kalle opp etter pappa jo.

Jeg ville personlig ikke kalt baby det samme som mine venners baby.

 

Emma og Maia er fine begge to, jeg ville valgt Maia fordi det er såå mange Emmaer rundt omkring.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar ,))

 

jeg heller veldig mot Maia hvis det blir jente:)) da blir hun oppkalt etter verdens mest fantastiske dame:) (for meg )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Oliver hvis det er gutt og Maia hvis d blir jente. Vi var overbevist om at vi skulle få gutt nå og hadde bestemt at han skulle hete Oliver. Inne magen gjemte d seg ei jente så nå er vi litt i villrede... Men Maia er ett av navnene vi har på kortlista... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ha oliver..men er redd pappan min kommer til å bli sur. barnemishandling sier han at det er å kalle ungen sin oliver..(sikkert noen som blir sure nå..men han mener det på en annen måte enn slik det blir sagt... )han har komplekser med det navnet og de uttaler det annerledes på han enn vi ville gjort på vår lille evt.. på pappa blir det oliiiver... og på lillen ville det blitt olliver..

 

men skjønner pappa jeg altså. ville vel heller ikke at noen skulle kalt ungen sin for det samme som jeg heter.. har hatt noen stygge kallenavn gjennom åra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje pappa'n din endrer mening om navnet hvis babyen blir hetende det? Synes du skal velge det navnet du synes er finest jeg, og hvis det er Oliver så stå på ditt og si at det er litt for å hylle han og.. Sikker på han blir sjarmert!

Men kanskje lurt å la navnedebatten foregå uten din pappa til stede?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det kan jo hende at han endrer mening. vi har hatt dette temaet med de andre søsknene mine også. har vært samme visa der:) vi er en sammensveiset gjeng hvor det sjeldent er noe som går oss forbi:)

 

men jeg tenkte sette meg ned med gubben og skrive ned 10 navn hver og diskutere de navnene som vi evt har likt på lista..

 

noen som har prøvd det med hell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik er et penere navn enn både Theodor og Oliver, synes jeg.. Oliver liker jeg rett og slett ikke, mens Theodor er pent....for barn. Synes det er litt lite mann, hvis du skjønner :) Og de skal jo en gang bli menn disse små guttene i magen også.

Henrik derimot - er kjempefint både til stor og liten!

 

Synes både Emma og Maia er fine navn. Vet om så mange som heter Maia, så jeg personlig ville kanskje gått for Emma. Men igjen; pene navn begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

 

takk for synspunktet:)

at det å velge navn skal være så vanskelig. med eldstemann var det bare marius. eller det så jeg jo med en gang han ble født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius er kjempefint, synes jeg. Og passer veldig godt til Henrik :D

 

Det er jammen ikke enkelt, nei. Min far ville aldri at vi skulle kalle vårt barn opp etter ham.. Han sa vel noe sånn som at "Gud forby at et lite barn skal lastes med det navnet!" så på førstemann var det ikke aktuelt å bruke hans navn.

 

Dessverre gikk min far bort et drøyt år etter at vi fikk førstemann, så når vi nå venter gutt igjen føltes det mer riktig for oss å kalle denne guttebassen opp etter min far. Meeen, siden han ikke hadde noe lyst til at vi skulle bruke hans navn, så fant vi en annen måte å løse det på - og vi har bestemt at vi skal bruke fornavnet på min fars favorittforfatter :) Så har vi liksom min far med oss i valget, lell ;)

 

..men nei, det er jaggu ikke enkelt dette med navn. De skal liksom bare det med seg resten av livet, disse små :) Lykke til med valget ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min sønn heter Theodor og jeg måtte bare kommentere dette med at det bare passer for barn...for da vi valgte navnet sa farfaren hans at det var

" et gammel gubbe" navn for han...et navn mye brukt på oldefedrene våre..

Sånn det ser ut nå så kommer det nok til å bli en mann av han ser du ;)

 

Litt morsomt at valget mitt var mellom Theodor og Oliver også :) Gikk bort fra Oliver da det uttales så forskjellig her i landet, og ikke alltid det høres like bra ut som på min dialekt ;)

 

Synes forøvrig Henrik er et bra navn! Eller Vegard?Eirik? Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke meningen å tråkke noen på tærne... er jo en smakssak, og hva man forbinder navnet med. Jeg deler bare min mening, har stor forståelse for at andre er helt uenig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enskatt&lillebror_i_magen :))

 

nei navn er jammen ikke lett altså.. jeg hater mitt eget navn men er temmelig glad for at jeg ikke ble kalt for lise-lotte da jeg ble født( mamma var takk og lov ikke ved sine fulle fem så da var det pappa som sa hva jeg skulle hete)

 

men vi får vel nesten bare vente til vi ser babyen.. det er vel da man nesten ser hvilket navn som passer best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...