Gå til innhold

Ja man bør spise mye fisk, men ikke hvilken som helst fisk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sikkert flere som så dokumentaren som avslørte alt "fisk" egentlig består av....

 

Fisk er ikke bare fisk lenger. De sprøyter inn fiskeslo, nitrat (???! sikkert noen andre med mer greie på dette enn meg, men noe som gjør fisken blant annet hvitere), vann for å gjøre den større. Ikke at vann i seg selv er noe farlig..

 

Ble bare inspirert av hun med ukesmeny som ble litt "hetset" fordi de ikke spiste nok fisk.

 

Man bør absolutt være kritisk til hvilken leverandør man velger fisk fra. Aller helst bør man vel fiske den selv for å være på den sikre siden...ikke alltid fersk fisk er så fryktelig fersk heller.........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er meg med ukesmenyen, som ble hetset. All fisk vi spiser er fersk og kjøpt fra havna (fiskebutikken der), så jeg vet det er god fisk. Ferske fiskekaker, fersk laks og lignende. Vi kunne sikkert spist mer av den gode og fine fisken, men jeg er uenig med de som mener at det er fryktelig ille at vi bare spiser fisk en eller to ganger per uke. Det er helt greit for vår familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er jeg superglad for at min faste fiskeleverandør er mamma! Fisk rett fra fjorden der oppe i nord ;-)

 

PS: Prøver å ikke tenke på evt tungmetaller, det fins det jo i alle hav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger pr uke er da helt greit hvis det er ok for dere :-) Dere spiser jo også "ekte" fisk hehe

 

 

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man på østlandet er det god grunn til å være kritisk til det som selges som fisk. Jo klart er det fisk, men kvaliteten er generelt dårlig! "Skreien" som selges flere steder på østlandet er på størrelse med en liten regnbueørret, og minimum 2-3 dager gammel.

 

Ofte har fiskekjøttet mistet all perlemorskinn og da burde man jo hvertfall ikke putte den i munnen. Da er fisken gammel.

 

Villfisket fisk fra havet er nesten ikke å oppdrive på østlandet. Sjeldent står det på "taggingen" i butikken at det er oppdretsfisk, men den blir kalt for kystfanget eller kystfisket. Da er den foret opp på gud vet hva, men det er vel en grunn til at den hemmeligheten holdes så tett inn til brystet på oppdrettsnæringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er virkelig skandale - vi er elendige på å ta vare på råvarene her i landet. Så på dagsrevyen i går at det er skrei-bonanza i Lofoten i år, så syns det er helt utrolig at det ikke går an å få den ned til østlandet over natta. Urørt!

 

Hilsen ho med mor som fiskeleverandør over her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er så glad hver gang mamma kommer sørover for da vet jeg at den fisken ho har med seg er fersk :) Noe av det siste ho gjør før ho fær fra øya er å få fisk på kaia til oss :) Og det er så stor forskjell på østlandsfisk og fisk at barna våre spør hvor fisken kommer fra... Det nytter ikke å prøve å lure dem heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når er det ikke nok å spise fisk 1-2 ganger i uka?

Har da alltid hørt at dette er godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert litt ann på hvem man hører på... Men ut fra enkelte her inne som hylte, ropte og skrek på en super 4-ukers menyFORSLAG som ei hadde lagt ut så var det uhørt å ikke spise fisk mer enn 1-2 ganger pr uke...

Og det er vel ingen steder der det er oppe å vedtatt at man kun kan spsie fisk til middag? Fisk som pålegg gjelder vel også hvor mye man "burde" få i seg... Omega-3 tilskudd er også ett suverent alternativ for dem som ikke får fisken neden for drøvlen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du med ukemenyen! Jeg tok litt tips fra deg i går og lagde hverdagsgryte. Men så puttet jeg potetmosen i gryten og litt erter, litt sukkerkulør og vips hadde jeg en kjempegod lapskaus som alle ungene digget! Fikk nemlig 2 ekstra venner med til middag i går, så strakk maten med litt ekstra potetmos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en god idé! Får kanskje prøve det her også! :) Bra at du like forslaget, da!

 

Hilsen hun med de forferdelige usunne menyene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...