Glad tobarnsmamma Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Noe jeg bør tenke på mtp flyturen, eller oppholdet der nede? Tips til noe jeg bør handle som er billig der? (Skal til Alicante)
Squirrel79 Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Vi reiste til Mallorca med mini i mai i fjor. Da var han 16 måneder gammel. På flyet er det greit å ha en del ting å underholde med. For den eldste vil vel det si bøker, biler (til gutt hvertfall, vet ikke hva alternativet blir til jente, hehe), tegnesaker, og lignende. Vi tok med pc med drømmehagen, men trengte det ikke - heldigvis. Mini har flydd en del, og det er generelt ikke noe problem i det hele tatt. Har vel flydd 15-20 flyturer med han siden han var født, og det har til dags dato ikke vært noe problem. Hvis den minste bruker smokk kan det nok være lurt å gi den under avgang og landing pga endring i lufttrykket. De kan jo få vondt i ørene. Dette gjelder ikke på langt nær alle, men greit å ha det i bakhodet. Greit med en del ting som rosiner, kjeks, drikke etc som de kan bruke litt tid på å spise/drikke. Når det gjelder shopping i spania så har de et godt utvalg av mat/bleier etc, men det er ganske dyrt. Om du har plass til å ta det med er det greit å gjøre det. Spørs hvor kresen man er på prisen. Ta også med grøt som den minste kjenner igjen smaken på, da du ikke vet om du får tak i det samme der. Ellers er nok Alicante et veldig trygt sted å dra da de er turistifiserte God tur, det blir nok helt supert!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 TIPS 1: Bli hjemme. TIPS 2: Få barnevakt før dere drar, evt går det an å ta med barnevakt på turen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Bleier av god kvalittet (dvs libero/pampers kvalitet), er mye dyrere i spania enn hjemme. Det kan være greit å fylle kofferten med litt bleier som man kan bruke opp i ferien. Ofte blir det jo litt shopping underveis i ferien og da har man ledig plass til det i baggasjen til hjemreise;-) Barnegrøten i Spania smaker ikke det samme som den her hjemme, og den er ofte mye søtere, så det er greit å ta med seg nok fra Norge. Barnematen på glass ol. er den samme som her hjemme (nestle). Er også greit å ta med seg solkrem hvis man ønsker krem uten mye parfyme, feks fra apoteket. Nå vet ikke jeg om dere skal bo på hotell eller i leilighet, men hvis dere bor i leilighet med vaskemaskin er det også lurt å ta med seg uparfymert vaskepulver til de minste, hvis dere bruker det da. Kan være vanskelig å få tak i uparfymert vaskepulver...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 ... og dersom du ønsker å handle der nede så kan du ta utgangspunkt i at alt er ca 20% billigere, feks klær på h&m, Zara, barneutstyr osv...
Glad tobarnsmamma Skrevet 7. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2011 Takk for svar, squirrel79 Det som er så dumt er at lillemann ikke bruker smokk....og han har en høy "tone" når han hyler, selv om det er gledeshyl...hehe...så jeg gruer litt for flyturen. Men det går sikker bra.
Indigo 08-10-13 Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Vi skal selv på ferie med 2 1/2 - åring og en på 9 mnd. Det jeg funderer litt på er hvorvidt vi skal ha med både tvillingvogna/søskenvogn, og ei singeltrille... Blir jo litt mye å drasse med seg til syden pluss all bagasje da. Meeeen.... Tvillingvogna fordi størstemann er for liten til å gå når vi skal utenfor hotellet. Singelvogn fordi den er grei å ha når vi er på hotellet og stranda rett ved. Da kan storebror gå selv. I tillegg tenker jeg å ta med bæresele. Begge barna trives i den, så kanskje det holder med singelvogn da.. Tja, hva tror dere andre. Mannen vil selvfølgelig dra med seg minst mulig, men jeg tenker om to vogner gjør oppholdet lettere så er det verdt det. Er slitsomt nok med to tette;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå