Gå til innhold

Jeg er blitt hjemmeværende!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det sånn, vi også, og det er deilig! Vi har hus som pusses opp, to unger i skolen og en i bhg og ja jeg er hjemme. Ikke kall meg lat!! Alt her ordnes av meg, og det jeg gjør i løpet av dagen frigjør familietid på ettermiddag/kveld. Jeg har unger med korte dager, som spiser sunn mat som er klar når de er sultne, jeg har alltid huset fullt av ungenes klassekamerater, vi har tid til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter. jeg har mulighet til å være involvert i FAU, i SAU, jeg er involvert i idrettslag og gjør masse hele tiden. Ja, jeg vet jeg er priviligert, men det betyr faktisk også at vi bruker lang tid på oppussing og vi reiser ikke til syden. Vi har én bil som vi deler på og vi har tatt et valg for noen få år som er til det beste for familien sånn som vi ser det.

Dette er en gammel og teit diskusjon.

God utdanning har jeg, lønna er grei nok, men kunne ikke tenkt meg å være hjemme mens barna går i bhg. Derimot kunne jeg tenkt meg å jobbe redusert og fått litt mer overskudd samt muligheten til kortere dager i barnehagen... etter nestemann håper jeg det blir en realitet.

HI her

Visste jeg ville få mye reaksjoner, selv om jeg synes det er synd at mange tenker slik.

Hvorfor er det galt å prioritere familien i en periode? Hva er galt med dette samfunnet hvis vi ikke kan velge å være litt mer tilstede for barna våre uten å bli tråkket på? Er verdier kun målt i kroner? Nyhet; som familie bidrar vi svært mye over gjennomsnittet skattemessig, selv om jeg nå har tatt et avbrekk fra arbeidslivet. Grunn: Mannen min kan ha den krevende stillingen han har pga. meg.

Jeg er ikke lat, har en god utdannelse og har jobbet hardt i mange år, men har tatt et gjennomtenkt valg for familien sin skyld. Heldigvis er jeg voksen og sterk nok til å ikke bry meg om surmagede kommentarer fra andre.

Ha en fin dag alle flotte mødre :-)

Så deilig!! Så flott at du prioriterer hjem og familie fremfor karrierejag og evt stressende dager for alle parter.

Og at dere er sammen om dette og alle har det bedre, så er jo det det viktigste!

Hadde vi hatt råd, så hadde vi også gjort det. Nå nyter jeg permisjonen enn så lenge :)

Tar oss nok råd til det etterhvert :)

Lykke til og nyt det!!

Annonse

Ånei!! Hvorfor fortalte du det her!! Det er som å be om å få stygge kommentarer! haha, Huff..

Jeg syns det høres ut som en kjempefin besluttning! Jeg hadde mer enn gjerne gjort det samme selv om økomonien hadde latt meg:)

Nyt det for alt det er verdt og kos deg med ungene! :)

(for det er faktisk sånn at når man er hjemme, kan ungene gå i barnehagen for sin egen del! For å leke og sosialisere seg med andre barn, kanskje ha litt kortere dager, noen dager fri osv.. isteden for å være der fordi mamma/pappa må på jobb fra halv åtte til fem..)

Støtter HI fult og helt.

HI, drit i dem.

De som syter og klager på deg er kun sjalu og missunelig fordi de selv ikke har muligheten til den friheten som dere har.

Å være hjemmeværende er jo det beste som finnes for en familie. På den måten har man alltid full kontroll på hjemmet, varer. Har man sykebarn er jo det ikke noe problem, hun er jo alltid hjemme. Man kan ta barna utav barnehage når det passer for å kose seg med barna.

Og familien får en opplagt mor til enhver tid.

Anonym 11:33: Spiller ingen rolle med alle sparepengene du har. Du har gjort ditt valg, HI har gjort sitt valg. Og komme med nedlatende ting til henne fordi hennes familie har råd til å gjøre dette er barnslig og patetisk!

Alle må få lov å gjøre som de selv vil. Våre foreldre så var dette veldig normalt at mødre var hjemme. Husker jeg synes det var kjempe herlig å ha mamma hjemme! Alltid hjemme når jeg kom fra skolen, nei det var herlig.

Ikke alle har menn som tjener såpass kraftig at man har råd til det nei, men hvorfor snakke dritt om de som har råd til det ? Hva skader det deg at hun går hjemme ?

Er så mye tullinger her inne at man kan ofte ikke begripe at dere er mødre, de holdningene smitter over på deres barn og ja da får man ikke en fin oppvekst iallfall.

Stå på HI! Hjemmeværende er LUKSUS! Nyt det!

Takk for de siste kommentarene, hehe, ja jeg visste vel at jeg tråkket i et ormebol...men synes det er ok å slå et slag for det at man ofte har valg, mer enn det man kanskje tror. Og man må jammen være tøff for å ta et slikt valg.

Det siste jeg sier om dette er at jeg håper alle klarer å ta prioriteringer på jobb-familiebalanse, vær lykkelige og ta vare på familien. Er det ikke derfor vi er her inne, fordi vi bryr oss?

HI

Deilig. Skulle ønske jeg kunne være hjemme til de små begynte på skolen ihvertfall. Men da måtte jeg hatt penger på bok el. Aldri i verden om jeg hadde latt meg forsørge av en mann. (Det måtte i så fall vært min far...)

Selvsagt HI, vi gjør det vi kan for å sørge for at barna og familien har det godt. Er jo det som gjelder når man har barn, så kan man heller tenke mer på seg selv når barna blir store og klarer seg helt selv.

Jeg synes du har gjort et smart valg jeg, har man råd til det så har man råd til det.

Min mann er lege og jeg er selv hjemmeværende med 3 barn, 2 går i BHG og en går på skole. Jeg stor koser meg hjemme, jeg elsker det! Tar noen vakter av og til på sykehuset når jeg har lyst selv.

Kos deg!:)

Er vell ikke noe verre att hun har barna i barnehagen, enn att noen som er hjemme i permisjon har det:) ...eller...?

Er jo like pill råttent å beholde barnehageplassen hele det året(evt. 10 mnd.) man skal være hjemme etter fødsel... Og det ser jeg MANGE her inne som gjør... Har vært diskutert flere ganger...

Hun sier jo også att det bare er for en periode og barna har kortere dager i barnehagen + fri noen dager...

Og hvem av de som gjør att de har råd til det... om det er hun eller mannen...? Det spiller vell faktisk ingen rolle...

Syns det høres flott ut jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...