Gå til innhold

Hjelp!! Arvet et Hamax sykkelsete....

Anbefalte innlegg

.... og nå får jeg ikke montert det.

Er et Hamax discovery 102/103 sete, tror det er fra ca 1993 eller noe.

Har søkt meg gal etter bruksanvisning på nettet, men til ingen nytte.

Saken er at jeg får ikke skrudd fast de klossene som sitter på hver sin side av barnesetet som skal sitte på de stengene som går ned til midten på hver side av hjulet. Innmari klønete forklart jeg vet, men det er ikke den stanga som selve setet til sykkelen sitter på altså.

Ser for meg at disse to klossene må tas av setet før jeg skrur de fast og monterer barnesete på etterpå, men jeg får de ikke av. Grrrrr.....

Noen som har samme sete og kan forklare meg hvordan jeg fikser dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143105999-hjelp-arvet-et-hamax-sykkelsete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, jeg vet ikke, men her er en teori:

de nye modellene av setene er med base. man skrur fast basen på sykkelramma og klikker på plass.

De gamle var slike man skrudde fast direkte i ramma.

Kanskje ditt er nyere og trenger base? Jeg aner ikke når de begynte med basesystemet.,..

Anonym 22:02.

Mitt sete er såpass gammelt at alt sitter at alle festeanordninger sitter fast på setet. Men skjønner ikke hvordan jeg skal få festet det som skal sitte nede ved hjulene på hver side. Grrrr.... Irriterer meg noe innmari altså.

Kaklehøna:)

Tror nok kanskje du har et nyere sete en mitt

Takk for svar begge to:)

Tenkte jeg skulle høre i sportsforretningen først om noen der kan hjelpe meg, eller så får jeg bare få tak i et nytt. Tør ikke la guttungen sitte i det hvis jeg ikke vet om det er forsvarlig festet.

HI

Annonse

• 1 år senere...

.... og nå får jeg ikke montert det.Er et Hamax discovery 102/103 sete, tror det er fra ca 1993 eller noe.Har søkt meg gal etter bruksanvisning på nettet, men til ingen nytte.Saken er at jeg får ikke skrudd fast de klossene som sitter på hver sin side av barnesetet som skal sitte på de stengene som går ned til midten på hver side av hjulet. Innmari klønete forklart jeg vet, men det er ikke den stanga som selve setet til sykkelen sitter på altså.Ser for meg at disse to klossene må tas av setet før jeg skrur de fast og monterer barnesete på etterpå, men jeg får de ikke av. Grrrrr.....Noen som har samme sete og kan forklare meg hvordan jeg fikser dette?

Nå er kanskje poden for stor for sykkelsetet, eller det er kanskje kastet.

Jeg har et tilsvarende og legger ved noen bilder som illustrerer hvordan man får tilgang til nedre feste.

Håper dette var svar på det du lurte på ;o)

post-42-0-69276400-1338323385_thumb.jpg

.... og nå får jeg ikke montert det.Er et Hamax discovery 102/103 sete, tror det er fra ca 1993 eller noe.Har søkt meg gal etter bruksanvisning på nettet, men til ingen nytte.Saken er at jeg får ikke skrudd fast de klossene som sitter på hver sin side av barnesetet som skal sitte på de stengene som går ned til midten på hver side av hjulet. Innmari klønete forklart jeg vet, men det er ikke den stanga som selve setet til sykkelen sitter på altså.Ser for meg at disse to klossene må tas av setet før jeg skrur de fast og monterer barnesete på etterpå, men jeg får de ikke av. Grrrrr.....Noen som har samme sete og kan forklare meg hvordan jeg fikser dette?

Nå er kanskje poden for stor for sykkelsetet, eller det er kanskje kastet.

Jeg har et tilsvarende og legger ved noen bilder som illustrerer hvordan man får tilgang til nedre feste.

Håper dette var svar på det du lurte på ;o)

Sorry! Her ble det litt surr i bilde rekkefølgen.

Prøver igjen:

post-42-0-58221500-1338324693_thumb.jpg

post-42-0-67608200-1338324714_thumb.jpg

post-42-0-94271600-1338324724_thumb.jpg

post-42-0-86654000-1338324732_thumb.jpg

post-42-0-20308000-1338324764_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...