Gå til innhold

hvor lang tid før de er oppe i full porsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, nå har mini spist grøt i en mnd tid, vi er ikke oppe i full porsjon enda, han blir mett lenge før det. Han liker grøt veldig godt da og gaper velvillig og spreller mer armer og bein når han ser at maten kommer :)

Kanskje er han for mett enda etter amming når jeg gir han grøten og burde vente lengre.

Ble så skuffet her om dagen da jeg oppdaget at Semper også inneholder palmeolje, de har faktisk skrevet det i innholdsfortegnelsen, men huff, må nok bestille mere Holle fra norge og lage selv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Dette lurer faktisk jeg på også. Datteren min er nå om noen dager 6 Mnd gammel og hun får heller ikke i seg en hel porsjon. Heller en halv porsjon for å si det sånn. Ammer henne før grøt da så sikkert derfor,men da lurer jeg på når man skal slutte å amme før grøten og bare gi pupp når hun er ferdig? Hun får kun grøt på kvelden,ellers bare pupp da jeg vil ha melk så lenge som mulig.

Skrevet

Vi var oppe i full porsjon etter en uke. Han fikk melk etter grøten i stedet for før.

Skrevet

heisann. min lillemann er fortsatt ikke oppe i en full porsjon, og han er 8,5 måned... skal sies at han ikke er veldig begeistret for annet enn pupp da. og jeg jeg produserer visst fløte... ;) ;)

Skrevet

Vi begynte å gi grøt da hun var ca 5 mnd, men det tok 2 mnd før hun spiste såpass mye at det vistes på mengden melk hun drakk. Det har ingen hast å komme opp i større porsjon, så jeg vil anbefale å fortsette å amme før grøten :-) (Om du er i tvil så spør helsesøster, hun vet mer om hva som vil være riktig for ditt barn.)

Skrevet

tusen takk for svar dere :)

Sikkert lurere å amme etterpå eller vente litt lengre etter amming før jeg gir han grøt. I kveld fikk han banan/avokado mos og der hadde jeg laget for lite, for det gikk ned på høykant og i turbofart :D

Skrevet

Hei,

Lille nurket har spist grøt i ca 1mnd nå, og enda er han ikke opp i full posjon. For meg er det ingen mål i seg selv å gi han masse grøt, syns det er mer viktig å gi han mest mulig mm så lenge jeg kan...

Skrevet

Det er vel ikke alle barn som er så glad i grøt. Ingen av mine barn har noensinne spist en full porsjon grøt... Tror snuppa på 7 mnd nå etter ca to mnd spiser litt i underkant av halv porsjon. Ho er også superfornøyd til å begynne med og spreller verre. Ei stund åt ho enda mindre, men så skjønte vi at vi gav for lite vann ved siden av og når ho er tørst så vil ho ikke ha.

Skrevet

Det er ihvertfall lett å se hva de liker og ikke liker :)

Her er det sviskemos, banan og avokado som er favoritten.

Utålmodig er han også, roper høyt og klager når jeg er for langsom med å lage til maten.

Heldigvis er han glad i vann, men skal nok gi mere av det til maten da jeg synes bæsjen lett blir kladdete. Og det selv om han spiser masse sviskemos :/

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uhm, har ikke pakken foran meg, men hva er en hel porsjon da?

Skrevet

det er vel 100-150 ml vann med pulver tror jeg, har heller ikke pakken forran meg og gidder ikke løpe inn på kjøkkenet nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...