Gå til innhold

Jeg var så fornøyd med den struttende gravid-magen min! Men folks kommentarer... :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 27, og jeg har fått ganske så stor mage. Det er tredjemann, så helt unormalt er det vel ikke.

 

Var så fornøyd og stolt, men nå prøver jeg hele tiden å skjule den så godt som mulig. Folk måper jo omtrent når jeg sier at termin er i juli.

Og de er heller ikke flaue for å si det de mener.

 

jeg vet de ikke mener det vondt, men det er sårt likevel.

 

Jaja... hilsen fru Hormonella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kjempe stor i 6-7 mnd og folk gjentok 2 MÅNEDER! i vantro Hehe

Men ble ikke større da og ble kalt "liten" siste mnd.Men da ble jeg redd det var noe galt med lille...Liksom ikke greit noen av delene.

Bit det i deg du nærmer deg ferdig...Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So? Who cares!!! Om hundrede år er allting glemt :)

 

Ikke bry deg, strutt med magen og vær STOLT. Drit i alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi siste runde for meg med nr 3fikk jeg kommentarer på at jeg så sprekkeferdig ut i mai. Lillebror er født i oktober he he he Min erfaring er at ferdig uttøyde mager blir tidlig store, sånn er det bare! Kos deg med magen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at selv om de synes magen din er stor, så betyr jo ikke det nødvendigvis at de synes at du er feit! Vi jenter hører jo ofte det vi vil høre ;)

 

Kos deg masse med magen din og vis den stolt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær stolt av magen din du! Ikke la andre få invadere din lykke med ubetenksomme kommentarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor skal du skjule den? du har stor mage,so what?du har jo en baby der inne!

 

nei vis den fram du,har jo ingen betydning hva andre folk sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på hva folk sier, heller ikke skjul magen din! Du er gravid, ikke tjukk! Jeg har også stor mage tidlig, sånn er det bare. Sist fikk jeg en veldig lang unge så gjør nok det denne gangen også.

Vær stolt over magen din du! Du er heldig som kan være frem barnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig! Nr 3 på vei her også, i uke 23. Syns det er veldig slitsomt med disse kommentarene, jeg blir sint og lei meg inni meg.. Veldig hormonell ja, men hvor vanskelig kan det være å si: så fin du er:) istedenfor: så stoooor du er?!

 

Vi får holde ut, det kommer noe flott ut av de flotte magene våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er negativt med å ha en stor mage?

Hvorfor er det så feil å nevne det?

 

Enkelte jenter er så utrolig hårsåre og tolker alt i negativ retning.

Stor mage er fint, ta det som et kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bursdag til min storebror i august. Terminen var 1. februar. Skikkelig knallgøy å bli kalt høygravid av totalt ukjente mennesker da gitt.

 

Det var noen bittesmå pipestilkdamer som bemerket det.

 

Til mitt forsvar veide jeg ca 63 kg den uka og er 1.60 høy. Magen min var litt stor, men ikke veldig.

I det hele tatt syns jeg at det å poengtere om noen er store eller små er helt håpløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er jo at det ikke blir sagt på en "fin" måte, det blir sånn overdrevent "herregud, så svær du er, og så er du bare så så langt på vei...". Da blir det tolket negativt fra min side ja. Det finnes hyggeligere måter å si det på! Hilsen hun over deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det når eg var gravid også. Følte meg kjempefin med min store struttemage, blei fryktelig lei meg når folk gnålte om kor svær eg var. Det er da virkelig ikkje nødvendig å rope ut: 3 mnd igjen! Det var en stor mage! Er du sikker på at det bare er en?

 

I stedet går det jo an for voksne folk å kontrollere seg litt og heller sei: For en flott mage.

 

Eg var innenfor normalen på symfysemål, men er lav og kort i ryggen, alle i min familie har store mager i svangerskapet. Blei lei meg, men var fortsatt like stolt av min (i egne øyne) flotte mage og skjulte den så absolutt ikkje. Vær stolt, og vis fram magen din. Drit i uoppdragne folk som mener at når en møter en som er gravid så kan en sei ka som helst. Gravide, struttende mager er flotte i alle størrelser og fasonger. Basta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at enten synes folk man har for liten mage eller så er den stor. Jeg hadde stor mage selv om det var nr 1. Babyen var ikke så stor og la på meg lite, men hadde mye fostervann. Ble litt lei av at alle skulle kommentere hvor utrolig stor den var. Herregud, du har jo vokst bare over helga var kommentaren på mandag. Har en del venninner som ble lei seg for folk kommenterte at de hadde liten mage. Jeg bruker alltid å si at magen ser fin og perfekt ut jeg. Da kan jeg ikke bomme :)

 

Kos deg med magen og stutt så mye du kan.

 

Hilsen en som synes gravidemager er det fineste som finnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det godt igjen fra når jeg var gravid. Jeg var så stolt, men ble hele tiden møtt med "oi så svær du har blitt!" osv. Enig med dere som skriver at man merker når det ikke er positivt ment. Jeg ble nesten rørt da en venninne sa "åh så fin du er!". Det varmet så veldig etter alle "oæ så svær du har blitt!" og ikke minst "sikker på at du ikke får tvillinger?".

 

Blir så irritert. Jeg bruker aldri å si slike ting til andre. Enkelte kan ikke ha sosiale antenner i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...