Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå orker jeg ikke mer.

Sprell får hysterisk anfall bare ho SER grøtpakka. Jeg gidder ikke bruke to timer (en time formiddag og en time kveld) hver dag på å krangle med en baby og tvinge i ho tre skjeer før ho klikker helt.

Har prøvd diverse lokke og luremetoder og alt fungerer i to dager, så blir det enda verre. I dag lot ho seg ikke engang lure av et helt stort glass fruktpure i grøten.

Frukt og middag går ned på høykant, så jeg må vel bare innse at ho virkelig ikke liker grøt. Har prøvd velling også, og det var heller ikke populært!

Hva kan ho få i stedet for grøt? Formiddag og kveld?

Straks 7 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om du har prøvd dette, men jeg pleier å ha en klatt med smør og kanel i grøten til vesla. Da blir den mye bedre (synes ihvertfall jeg), og hun har ikke vondt av de ekstra kaloriene heller, er ikke så stor:)

Siden hun liker så godt middag, så kanskje hun liker bedre grøten dersom den blir litt saltere (smøret tenker jeg på)...

Skrevet

Foressten pleier jeg å gi jenta mi (10mnd) youghurt med havregryn. Før hun var 10 mnd fikk hun babyyoughurt, men nå får hun vanlig kumelk-youghurt. Har en god del havregryn i, slik at konsistensen blir grøtete... Du kan jo prøve det? Er mange viktige næringsstoffer i havregryn, bl.a. jern, som de trenger om de ikke spiser grøt... Ellers kan du jo prøve brødskive? Jenta mi spiste det fra hun var ca. 6 mnd. Litago-prim og leverpostei er gode jern-kilder:)

Skrevet

Brødskive :) Jeg svarte på Skravle også.

Skrevet

Takk for svar! Skal prøve med brødskive :)

Men havregryn, heller jeg bare oppi hele havregryn og rører rundt?

:)

Skrevet

Jepp:) Er det jeg gjør ihvertfall:) Bruker de små, lettkokte... gul pakke. Jenta mi tåler det fint, og liker den litt knudrete konsistensen:)

Skrevet

Okei, jeg er sikkert teit. Men skal de kokes først? Ikke le, da... :)

Skrevet

Ikke teit spørsmål det!;) men nei, jeg koker dem ihverfall ikke, det står foressten lettkokte på pakken;) spiser jo havregryn med melk selv uten å koke, så da må det gå fint tenker jeg:) lykke til! La meg høre hvordan det gikk da;)

Skrevet

Nå har jeg altså prøvd brødskive og havregryn!

Brødet gikk det så som så med. Ho lagde masse morsomme grimaser og spiste til slutt en minibit. Men jeg regner med det tar litt tid for ho å venne seg til det :)

Havregryna gikk dessverre ikke så bra :/ Fikk samme reaksjon som på grøten, bare myye verre (og jeg som ikke trodde det gikk an...). Men i morra skal jeg prøve grøt igjen tenkte jeg, med smør og kanel. Et siste forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...