Gå til innhold

Merket dere om det kom avføring under fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke peiling. Ble ikke tid til klyster på forhånd, da det gikk en del raskere enn jordmor hadde tenkt. Men må innrømme at jeg ikke bryr meg heller. Det er vel nok annet blod, fostervann og gørr der nede allikevel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor har et fat med varmt vann og kluter som hun hele tiden vasker over underlivet ditt med, det kommer jo både slim, blod og fostervann ut der nede. Kommer det litt bæsj tørker hun det diskret vekk sammen med det andre..

 

Jeg rakk ikke klyster før jeg fikk første barnet og det kom bæsj, men det var aldri noe problem, det ble tørket vekk uten at det ble laget noe oppstyr eller i det hele tatt nevnt.

 

Andre og tredje gangen fikk jeg klyster og om det kom noe var det så lite at jeg ikke merket det selv. Jordmor vasket jevnt og trutt så jeg aner egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann merket jeg det kom litt avføring,ja. Men brydde meg ikke! Har andre ting å tenke på ;P hehe Tror ikke jordmødrene reagerer på det akkuratt. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tenker på det nå..men jeg kan garantere deg at du legger ikke så mye som en tanke på dette da du er i fødsel. får du klyster på forhånd så bør du ikke bekymre deg.

 

tenk deg hva de jordmødrene har sett i løpet av sin karriere. det er nok mer enn en liten lort :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte ikje over at det skulle plage meg før forrige fødsel.

Men leste sÅ mange innlegg her om damer som var hysterisk redd for at det skulle skje foran jordmor og barnefaren, at jommen tenkte jeg på det. Og merket det godt!!

Men jordmor gjorde ikke noe nummer av det, vasket og ordnet helt diskret, og pappan merket det ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg tok klyster før fødsel kom det noe, ja. Og JO - jeg tenkte på det, syntes ikke det var noe særlig....men tror heller ikke mannen min merket det - jordmor var veldig diskret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med førstemann merka jeg det fordi jeg ble tørka i rompa og det lukta litt.synes det var helt jævlig å tenke på i etterkant (orka ikke tenke på det da det sto på,hadde andre bekymringer:)

men jeg sverga at det skulle ALDRI skje igjen,så da nr skulle komme fikk jeg klyster og da var det heldigvis ingen avføring som kom!

 

noen sier det er naturlig at det kommer pga presset.jo det er det,men syntes det var jævlig nedlatende å tenke på i etterkant.så jeg anbefaler klyster jeg iallefall!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig bekymret for det på forhånd og tok klyster. Men når fødselen var igang ga jeg faen. Det hadde ikke bekymret meg et døyt om jeg hadde merket det. Trur ikke det kom noe, men hvem vet? Ikke noe som ble annonsert iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt her og nå siste turen. Jeg hadde tilnærmet styrtfødsel og rakk ikke gå på do før det nesten var over. Jeg merket jo at jeg måtte men før jeg fikk gått på do var det rier hvert 20 sekund omtrent så greide ikke komme meg noen steder og 10 min senere var det jo tid for å presse.

 

Dem er flinke til å brette håndkler og tørke slik at det ikke merkes for andre enn de som står med hodet i fotenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk klyster, men det kom likevel litt under fødselen. Gjorde meg absolutt ingenting, kan jo ikke holde igjen trykkingen fordi en er redd for å bæsje;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke klyster men skjønte at det kom noe ut ja.. Jeg vet ikke, brydde meg ikke så mye da og tenker ikke så mye over det nå.. :P Jordmora gjorde ikke noe nr. ut av det og samboeren min merket det ikke, så ble glemt fort:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom litt avføring under første fødsel, men jeg brøy meg rett og slett ikke. Det er jo en naturlig del av en fødsel og jeg tror ikke jordmødre/leger tenker noe særlig over dette.

 

Fikk ikke klyster under mine 2 fødsler, ble spurt på forhånd om jeg ville ha og om jeg hadde fått tømt meg noe jeg også hadde. Sa glatt nei til klyster og kommer til å si nei denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kom avføring under fødsel og jeg fikk litt hetta, men jordmor roet meg ned å sa at dette var helt naturlig. Men hun sa også at det var ikke ofte at den fødende selv fikk det med seg ;)

Når man tenker på det i ettertid så sier det seg jo selv at noe vil komme, men heller det og gode rier enn å knipe igjen bak mens du prøver å få ut noe framme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så absolutt :D

Måtte sitte på en dostol under pressriene fordi jeg måtte tømme blæra. Men det var ikke tiss som kom, jeg bæsjet og bæsjet og bæsjet så mye at de måtte lukke opp vinduet.

Og jeg fikk klyster. Mannen satt rett foran meg og holdt meg i hendene og vi begge knakk sammen av latter :D

Og jeg turte ikke bæsje hjemme uten å ha papir i doen først! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kom litt. Det verste var egentlig at jeg måtte bæsje hele tiden, hadde utrolig hard mage og fikk ingenting ut før da veldig langt uti fødselen... fikk ikke klyster eller spørsmål om noen ting på forhånd, så neste gang tror jeg jeg vil be om det. Ikke noe stas å ha pressetrang 2 steder samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under første fødsel. Men det var mye verre å sitte å bæsje under ei ri når mannen var i rommet. Selv etter å ha vært i lag i mange år!

Under andre fødsel kom ingenting.

Hadde ikke klyster ved noen av de.

Når det røyner på bryr det deg ikke om det, du har nok med å gjøre som jordmor sier, puste og presse.

Det hadde heller neppe brydd deg om Brad Pitt hadde kommet inn døra under pressriene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men fordi dere får klyster så kommer det nesten ALLTID litt avføring likevel, og det er klyster eller ikke skjelden snakk om mengder. Det er en naturlig del av fødslen, da babyen klemmer avføringen ut fordi hodet er stort og også endetarnen klemmes tom... Et klyster tømmer kun nedre del av endetarnen, og en fødsel tar ofte lang tid etter klysteret blir satt. Samtidig kommer babyen fra høyere enn klysteret har nådd, samtidig som endetarnen kan ha fyllt seg ytterligere etter klysteret ble satt. Men, det er IKKE snakk om mengder, somregel kommer det en liten mengde, ofte blandet med fostervann, evt klysterveske osv og blir greit og udramatisk vasket bort. Og ofte tror man at man kan kjenne avføring komme ut, men det skjer så mye der nede under en fødsel, at ofte tar man faktisk feil, og det er kun snakk om trykk og press på endetarnen.

 

Det er også mange som mener at det oftest kommer avføring hos dem med lange fødsler hvor hodet ikke var festet, evt også ved stjernekikkere og setefødsler. men, jordmor er vant med dette, da dette er noe de ser så og si under hver eneste fødsel. Prøv å fokuser på riene dine, og tenk at en liten bæsj er babyen din verd ! Og tro meg, den bæsjen er kanskje noe av det minst "ekle" ved fødselen, fostervann, slimpropp, blod og et sprekkeferdig underliv er ikke alltid vakkert ! En fødsel derrimot, er alltid vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min assisterte en fødsel en gang hvor den fødende var så livredd for å bæsje/prompe/tisse at hun nektet klyster, nektet alt av hjelp og var så innmari forknytt at da hun skulle presse, holdt hun igjen og barnet måtte ut med hastekerisersnitt til slutt!

Så jenter; bare drit i det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... merket det ja og tenkte over det...

Lå i badekar så det var ikke like lett å fiske opp alt- og d var hæslig, men hva kan man gjøre da?! Jeg foreslo en liten håv for å fiske opp skiten.. hehe... Men som mange andre skriver, det er andre ting som er viktigere enn litt skit i en sånn situasjon.. Jeg og min kjære lo godt over det etterpå :)

Og at noen synes det er nedverdigende kan jeg ikke forstå, man har jo gjort den knall jobben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...