Gå til innhold

Hvordan strekke oppvåkning kl 4 til morgen (ca 6)


Gjest ibla

Anbefalte innlegg

Min lille snelle på 7 mnd har begynt å sove bedre om natten. Hun sover nå fra ca 19 til 04 på en god natt (finnes dårligere netter hvor hun våkner 2-3 ganger før dette). Hun ammes når hun våkner. Kl 4 er hun veldig våken.. Hun gråter da ikke når hun våkner, men ligger og prater med kosedyret sitt.. Etterhvert blir hun irritert og det går over til gråt, da har jeg ammet og hun har sovnet igjen. Sover da til drøyt 6, da står huset opp og det er morgen. Hvordan kan jeg strekke denne 4-våkningen mot morgen på en lur måte? Tenker jo at hun er ganske nærme "mål" mht å sove hele natten vår nå, men de siste par timene der er vriene.. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Jeg har og ei jente på 7 mnd som har begynt å våkne rundt 4-5. Har forsøkt å forskyve leggetiden, men det hjalp ingenting. Da ble hun bare overtrøtt og våknet flere ganger på natten. Nå er jeg spent på om det finnes noen gode tips der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har erfaring fra før mht det med leggetiden, det hjelper ikke.. heller motsatt ja. Vurderer å legge tidligere, men nå legger hun seg 18.30 og det er liksom tidlig nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om vi har samme unge. Klarer så vidt å strekke leggetiden til 18.30, selv om hun nok helst kunne lagt seg 18.00. Synes det blir litt tidlig jeg også. Er liksom helt tom for ideer som kan hjelpe, og lei av å bli vekka 4 hver natt. Har så vidt forsøkt å unngå å gi mat når hun våkner, men da går hun helt i fistel. Klarer ikke ta den kampen klokka 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke sant.. Også er det en vanskelig tid å nekte mat, for de er vel sultne og tørste da; har gått mange timer.. Jeg har vurdert å begynne å tilby vann i sengen, men tror hun vil bli veldig sint og lei seg da.. Håper liksom at det skal strekke seg selv, men det er jo ikke sikkert.. Jeg sto opp kl 5 med storebroren hennes i over et år, frister ikke til gjentakelse.. Og kl 4 er uansett uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skulle kanskje prøvd det, men jeg er så redd for at det skal bli en ny rutine..Er liksom så tidlig føler jeg, men kan jo hende det hjelper. Jeg har prøvd å servere vann.... det ble ikke godt mottatt for å si det sånn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...