Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i mnd som har huslån på 3 mill?


lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvordan vanlige unge mennesker med barn og normal lønn kan kjøpe hus for så mye penger!

 

Vi har lån på 1,5 mill, men ønsker å kjøpe hus et sted hvor det er mye dyrere.

 

Men jeg kan ikke skjønne hvordan vi skal ha råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Har man to inntekter på ca 450.000 hver, skulle vel ikke det by på så store problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere kanskje kjøpe hus som har en leilighet dere kan leie ut noen år?

Det skal vi gjøre. Vi vil få et lån på litt over 3 mill men leieinntekter på ca 12.000 i mnd vil dekke mye av lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et hus med utleieleilighet koster vel mye mere enn 3 mill? ihvertfall der vi ønsker å bo tror jeg.

 

Ja, vi tjener jo endel mindre da. mannen min tjener vel rundt 450 tusen i året, jeg tjener ca 300 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje det. Her vi bor er hus veldig dyrt. Ingenting billigere en 4 mill og ofte opp i 5-6 mill for et hus. Vi bor i en leilighet og skal kjøpe leiligheten over oss så vi får hele huset. Så flytter vi opp og tar andre etasjen og loft og leier ut her vi bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inntekt på 1,2 mill, men likevel syns jeg 3 mill i lån mye.

 

Lurer også på hvordan andre gjør det, særlig yngre med lavere inntekt. Må jo leve også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

Vi tjener ca 620 tusen (før jeg bytta jobb) og har huslån på 2.5 mill, et annet huslån på 160tusen, andre lån (studielån og skit) på 300tusen. Så sånn sett har vi betalt mer enn om vi hadde hatt huslån på 3 million

 

Nå har vi fått avdragsfrihet en stund, for å bli kvitt smålån før vi hiver oss på huslånet.

 

For meg er det viktig å bo et sted man trives enn å ha masse penger å rutte med hver mnd. Der vi bodde før hadde vi mye penger, og veldig god råd, men jeg mistrivdes så innmari. Så da har vi valgt hus på en plass hvor det er dyrt å bo, så skrenker vi heller inn litt på andre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ha egenkapital i boligmarkedet.

Dersom det er en utleieenhet som man får inntekter av, så betjener det mye av lånet.

Du kan fint betjene 1 mill i huslån ved å ha leieinntekter på 6.000 i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 mill i gjeld.

 

Hver mnd setter vi av ca:

15000 til alt av regninger

10000 til mat og fellesforbruk

5000 til div ekstra forbruk som bursdager, ut, ferie, oppussing, uforutsette regninger osv

 

Resten bruker vi på boliglånet, hvorav ca 8-9000 kr er renter og resten nedbetaling på lån. Vi har flexilån, så bør betale renter og avgjør selv hver mnd hvor mye vi nedbetaler.

 

Huset har en verdi på 5mill. Vi har leie inntekter netto på 5500 i mnd. to nedbetalte bruktbiler og ingen annen gjeld. 2 barn i bhg og sfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt større lån. Betaler 30 000 i mnd på huslån og 8500 på billån i mnd. Men vi velger å spare ved og betale mye ned på lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er alene m/1 barn,har en inntekt på 300tusen i året + barnetrygd og barnebidrag.har ett boliglån på 850.tusen

 

mnd utgifter på mellom 14500 og 16500 (alt av regninger) litt variasjon pga variabelstrømregning..

 

så er det ca 8000 igjen til mat,ferie,klær og andre ting.

 

klarer meg utmerket.

Til mer mann har å rutte me i mnd..til mer bruker mann,og mindre klarer mann å spare.

Mindre mann har i mnd,jo mindre bruker mann,og mer sparer mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du "ny i vestfold" du har jo ikke 3 mill i huslån da! Vi har jo selvfølgelig også strøm og andre utgifter, har huslån på 1,5 mill, og lurer derfor litt på hvordan vi kunne ha råd til et lån på 3 mill, hvor mye vi må betale i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever på 1lønn, har 2unger og lån på nesten 3mil, går helt fint det=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, hvordan klarer dere det da? Hvor mye er den lønnen på og hvor mye betaler dere på huslånet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg innbilte meg at man måtte betale mye mere på lånet skjønner du.

Hvor har dere lån da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentli har vi for mye i lån.

Men siden det var drømmehuset, og nå eller aldri, gikk vi til alle banker!

De fleste sa nei, men noen var villige til å gi oss lån. (måtte mellomfinansiere, siden vi ikke hadde tenkt å selge, før huset med stor H kom tilsalgs) Vi tok med oss tilbudene i banken "vår" og sa at nå kom vi til å skifte bank. Det ville de ikke, så dagen etter kom de med et bedre tilbud til oss enn alle de andre;) Sikkert derfor vårt lån er ganske "billig" i mnd.

Nøyaktig, så er vi nede på 2 690 000 nå.

Champagneføring når vi er nede på under 2mill;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikkje spesielt unge (29 og 40 år), mannen jobbar 100%, men ikkje spesielt godt betalt. Eg jobbar no 60% etter å ha vore heime med småbarn i nesten fem år.

 

Lån på 2,7. Betalar ca 14 000 på renter/avdrag pr mnd, men har utleige i huset så der får vi 6000 skattefri kroner som går rett i lånet. Dermed betalar vi i praksis ca 8000 og det går heilt greitt. Kan ikkje kjøpe alt vi vil når vi vil, men har det nett fint likevel :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har et huslån på 3 mill. Det koster alt fra 14 000 og oppover, for to år siden var vi oppe i 19 000 (da var renta høy).

Man kan jo vurdere om man har 20 eller 30 års nedbetaling på huset, så det varierer nok litt hva folk har i kostnad på et slik lån.

Det som irriterer meg, er at det varierer på hva et slik lån koster utfra om man har 100 % eller 60 % lå,- selv om man låner akkurat like stort beløp!! Arg! Men skjønner det jo altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest To små gull♥

Vi har 2,7 i lån. Betaler ca 13000 i renter og avdrag. Har utbetalt mellom 43000-50000 i mnd. Litt variabelt etter åssen mannen min jobber.

 

Det går helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjeld på 2,5 millioner. Dette koster oss nå ca 12 000 kr i måneden. På to fulle inntekter går det fint å leve med det. Vi tjener ca 900 000 kr totalt, har ikke billån, men ellers det samme som de fleste andre: 1 studielån, strøm, kommunale avgifter, internett, veiavgifter o.s.v.

 

Her er det også en del store utgifter pga ting vi ønsker å gjøre med huset. Ny garasje, innkjørsel, terasse, for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...