Gå til innhold

Lite næring til baby :( noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 34, og flere kontroller over de siste ukene har avdekket at lille skatt ikke får nok næring, og vokser heller ikke tilstrekkelig. Avviket blir større og større for hver måling.

Per i dag er alt ok, og ingen grunn til krise sålenge indre organer får det de skal. Men så fort hjerne,hjerte,lever osv får dårligere blodtilstrømning, så skal jeg settes igang. Har heldigvis kommet så langt at lungemodning ikke var nødvendig, så slik sett håper jeg alt går bra.

På kontroll i går sa legen at det antakeligvis er pga noe med morkaken min som er årsaken. CTG målingen var fin, men jeg måtte drikke søtt for å få fart i mini :)

Status er hvertfall slik at så lenge jeg kjenner liv, så skal jeg anta at alt er ok. Jeg skal tilbake på torsdag for ny UL og sjekk, deretter blir det minst en gang i uken. Det kan visst snu ganske fort, så jeg er i gang med å vaske klær, og ordne klart!

Merkelig nok, så har jeg fra begynnelsen sagt at lille kommer en stund før termin! Så jeg begynte tidlig med innkjøp..dvs at alt er i hus, og det er deilig å slippe å stresse med det nå! Kvinnelig intuisjon er virkelig merkelig. Håper jo at h*n holder seg der inne så lenge som mulig, bare det er trygt nok!

Likevel er man jo bekymret selv om alt per i dag er ok. Jeg måtte ringe så fort det ble mindre liv, og jeg merker jeg kjenner etter hele tiden...slitsomt!

Både jeg og min ene søster var premature (8 og 12) uker, og har klart oss fint, så jeg håper og tror at dette ordner seg! Jeg er hvertfall klar! =) Tror jeg.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært borti det selv men vil bare ønske deg lykke til. Godt at babyen har klart å holde seg i magen såpass lenge og at den slipper lungemodningssprøyte. Alt går nok så bra, du er jo snart fullgått:)

Når fant de forresten ut at babyen ikke vokste tilstrekkelig, om jeg kan spørre?

Skrevet

Tusen takk dere! :)

Bare spør! :) De fant det tilfeldigvis da jeg var inne for sjekk ang svangerskapskløe. Var ikke mye avvik den gangen, men de ville dobbeltsjekke to uker etter. Siden har det bare økt..

Ser andre skryter av A Hus, og jeg må bare få gjøre det samme!! Topp moderne, med flinke mennesker som vet hva de driver med! Føler meg veldig trygg og godt ivaretatt! :)

Skrevet

Det er bra du er kommet så langt som du er:) Føden sa til meg i uke 34 at hvis fødselen startet så kom de ikke til å stoppe den, så det må vel være et "godt" tegn på at det går bra:)

Jeg skal inn på ul imorgen for å sjekke minien. Har vært hos en gynekolog i uke 30, og i uke 36 for å sjekke str. Jeg har vært redd for at bekkenet mitt er for lite, da vi fikk vite på 3D i uke 26 at hun var større enn gjennomsnittet. Men på siste ul var hun slank, så da blir jeg sendt opp på kvinneklinikken for en ekstra sjekk.

Lurer på hva som skjer, det blir spennende å se imorgen.. har bare 3 1/2 uker igjen, og hun ligger godt ned i bekkenet og festet, så det kan jo skje når som helst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...