Gå til innhold

Jogger dere fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Jeg er på besøk fra 2. trimester, er i uke 24. Har ønske om å fortsette å trene så lenge som mulig, og jogger på tredemølle/trener styrke;)

Lurte på hvor mange av dere som fortsatt jogger/trener?

Hvor lenge holdt dere som har sluttet på og hvorfor sluttet dere?

Hvilke treningsformer funker når man er i 3.tri?

Er ellipsemaskin å anbefale?

Å så herrrrrrrrrrrrrlig at våren er her!! Kjenner energien som kryper gjennom den vinterfrosne kroppen;) Ha en fin 3.trimester-dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg trener fortsatt 3 ganger i uka, er 31 uker på vei.

Dette er mitt 3 barn, men jeg har ikke trent i de andre svangerskapene.

Merker et hav av forskjell denne gangen, er i mye bedre form, sover bedre om natten, har mer overskudd, mindre bekkenplager og takler hverdagen godt med 2 små og full jobb.

Har lagt joggingen på hylla for en stund, hadde min siste joggetur utendørs da jeg var 28+2. Løp 5,3 km, og hadde absolutt en fin tur men fikk vondt i bekkenet etterpå. Ellipsemaskin derimot er mye mer skånsomt så det går finfint! Ellers trener jeg zumba, step og styrke. Foreløpig går det stort sett bra, men jeg har et litt slarkete bekken som av og til gjør livet litt surt for meg. Jeg føler meg frem og lærer underveis! :o)

Skrevet

OMG! Ikke mye jogging her i gården nei! Men you go girls som klarer det:) Jeg er imponert:)

Skrevet

Har jogget frem til ca uke 27 begge gangene. Spørs jo litt på hva slags svangerskap man har. Løp/jogg er tungt for bekkenet, som har andre viktige oppgaver å ivareta disse dager, så ikke press dette mer enn nødvendig. Ellers har jeg vært trent både styrke (ikke de tyngste løftene, heller flere repetisjoner), svømt mye og vært instruktør på spinning helt frem til nå. Er uke 36+0. Elipsemaskin er supert!

Skrevet

Hei. Jeg tok min siste joggetur i uke 32, da jeg fikk sykt vondt i bekkenet med en gang jeg stivnet igjen. Jeg anbefaler også spinning og ellipse. Har trent frem til uke 37, men da ble jeg så moden at jordmoren frarådet meg til å fortsette. Kjenner at jeg er rastløs, men går lange turer i håp om å fremskynde fødselen litt. (Er straks 39 uker på vei.)

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i uke 33 nå. Har trent jevnt to ganger i uka frem til nå, mest timer på sats (step, styrke, zumba) - men også elipsemaskin. Jeg synes ikke jogging har vært noe behagelig med mage, men det syntes jeg ganske tidlig så om du synes det er ok i uke 24 kan du sikkert holde på en stund :)

Spinning funker ikke for meg - jeg klarer ikke å holde igjen og kommer opp på altfor høy puls, noe som gjør meg skikkelig uvell - men dette er nok individuelt.

Jeg har hele tiden trappet gradvis ned på intensitet og lengde på treningen, men føler treningen har vært viktig for meg og en grunn til at formen har vært så god gjennom svangerskapet.

Nå var jeg syk (forkjøla) i forrige uke og skal trene i dag for første gang på over en uke - spent om det føles ok å begynne på igjen nå. Jeg håper å kunne trene helt frem til fødsel - med gradvis nedtrapping selvfølgelig.

Lykke til med resten av svangerskapet Billie Jean :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...