Gå til innhold

Hva gjør dere med regntøy/dresser som blir fulle av gjørme en ukedag? Vasker dere dem, og blir de tørre til dagen etter??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen vår hadde badet i gjørme i barnehagen i går og hadde derfor gjørme på seg fra topp til tå. Vi tok med regntøyet hjem og vasket det og la det på badegulvet for tørk.

 

I dag var det kun regnbuksa som hadde tørket. Jakka var fortsatt temmelig våt!!

 

Så i dag sendte jeg avgårde sønnen vår med 1 stk. våt regnjakke som puttes i varmeskapet i barnehagen, og 1 stk. mammas regnjakke.

 

Har dere flere sett med regntøy? Eller får dere det tørt til dagen etterpå??

 

Vi har ikke tørketrommel, men ser at verken regntøy eller dresser skal i tørketrommel heller...

 

Noen gode tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som oftest vasker jeg det og er det ikke tørt sender jeg med ett annet sett. MIne barn går annen hver dag, så er vanligvis ikke noe problem med tørketiden. Et tips er å vrenge det slik at insiden tørker først. Har uansett flere sett da vi bruker regntøy hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skylle regntøyet i dusjen, så la det henge til over natten. Tørker fint til neste dag. Gjør da som anonym over her sier: vrenger tøyet, slik at det tørker på innsiden først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at regntøyet tørker fortere når det henger på en kleshenger på badet/dusjkabinettet enn om det ligger rett på varmekablene, for da kommer det luft i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det med hjem, vasker det på 30 grader og henger det opp med utsiden ut. Tørt i løpet av kvelden allerede.

 

Du må henge det opp, det er luften som gjør at det tørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spyles i hageslangen, dusjen eller vaskes i maskinen! Alt etter som.

Så tørker det enten hengende i dusjen eller under varmpepumpen, genialt!:)

Vi har 2 sett med regntøy ja,burde hatt 3 sett egentlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha flere sett, ja :))

Jeg tar det faktisk en runde i tørketrommelen også jeg. Ikke fullt program, men kortprogram på svak varme, kun slik at det verste våte blir borte. Så henges det vrengt over natta, tørt neste dag :) Selvom jeg bruker tørketrommel på denne måten har jeg aldri opplevd at regntøyet har blitt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tørkeskap hjemme vi, men vi har fire unger også da, så det blir myyye brukt i vinterhalvåret.

 

Men det har aldri vært noe problem å tørke regntøyet, om de vrenger det og henger det opp tørker det fint til dagen etter. Aldri noe lurt å legge ting på varmekablene, og ihvertfall ikke regntøy som er vanntett, da tørker det aldri inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer oss fint med et sett regntøy. Hvis det er vått eller gjørmete skyller jeg det i vasken eller vasker det i maskinen, alt etter hva som er behov og hva vi har tid til. Som de andre sier henger jeg det til tørk på badet, vrengt og da har jeg aldri hatt problem med at det ikke er tørt til dagen etter. Dresser gjør det det samme med når det er behov for å vaske dem og de har også alltid tørket til dagen etter. (Bortsett fra en gang jeg glemte å henge den opp etter å ha vasket den, men da ville det forundret meg om den hadde blitt tørr i maskinen;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det vaskes bør det vrenges før det tørkes. Da bruker det en brøkdel av tiden.

 

Men blir det skikkelig møkkete i barnehagen er det ikke alltid at jeg gjør noe med det. Er det en grisete periode blir det jo like ille dagen etter igjen.

Ellers hender det at jeg bare spyler det med hageslangen.

Vaske det i maskina er det sjeldent jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...