Gå til innhold

Hvor mye prater du i frisørstolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er av typen som spør litt, kommentere litt og kanskje kommer med noen kommentere her og der, men sitter ikke og niskravler i to timer.

Jeg leser litt blader, stirrer litt i speilet og titter litt rundt meg og syns egentlig det er ganske kleint å sitte i frisørstolen. Føle rlikosm at man MÅ si noe..hehe.

 

Hvordan er du i frisørstolen?

Stirrer du ned i et blad og svarer når du blir spurt eller skravler du fra ende til annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er som deg. Liker ikke å prate når jeg klipper meg, og svarer som regel bare når jeg blir spurt om noe. Jeg er ikke sær og usosial av meg, men jeg har ingen fast frisør og liker dårlig å små prate med folk jeg ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg snakker så mye nei...svarer på spørsmål og frisørene pleier jo å småprate litt iblandt...noen er flinkere enn andre. Når det er en hyggelig frisør som ser ut som at hun ønsker å snakke så snakker jeg gjerne, men de trenger ikke å tørrprate med meg om de ikke ønsker det altså...syns det er deilig å bare sitte i stillheten også.... litt fri fra barneskrål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier lite som mulig, men svarer om frisøren spør om ting. Ser ut av vinduet om det er mulig, på omgivelsene osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke å snakke så mye når jeg sitter hos frisøren. Svarer bare når jeg blir spurt om ting. Men føler også noen ganger at jeg MÅ si noe, så sist jeg var hos frisøren og klippet meg, så begynte jeg å prate som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg forpliktet til å småprate, men hater det fordi jeg virkelig ikke er flink til det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravler i vei mens de klipper, men når jeg sitter med bobla rundt hodet leser jeg blader. Kommer mye an på hvem som klipper også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker MYE, men tanta mi er frisør, så er alltid hun som ordner håret mitt...:)

 

Hvis det hadde vært en helt ukjent hadde jeg nok vært som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer og har gjerne en samtale ut fra det.. Men ikke mye, jeg har ikke noe trang for å snakke .. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite som mulig. Pleier å klippe med hos venninna mi, så da blir det rom for litt prating... Men sjøl da liker jeg å sitte i fred og ro, bare slappe av og nyte stillheten... Er jeg hos andre frisørerer svarer jeg på det jeg blir spurt om, men jeg forsøker å unngå mye tørrprat, det er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å prate, som regel, men lar frisøren lede an. Prater ikke hun gjør ikke jeg heller det. Nå har jeg fått en frisør som også er en venninne og da går praten lett, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ei god venninne av meg jeg går til og vi skravler i vei om alt fra gammelt til nytt. Har tidligere gått til andre frisører også, blir jo til at man prater, men det avhenger av om man har noe til felles å prate om hvor mye man snakker. Et tips er å følge med litt hva som skjer i verden, har man litt oversikt over kriger, katastrofer, kriser, politikk, kjendisliv, musikk, film osv så har man alltid noe å prate om. Man trenger ikke vite alt, men har man bladd igjennom et ukeblad eller et par aviser ei uke så har man grei oversikt over siste nytt.

Man trenger ikke snakke om personlige ting for å prate :-) Jeg jobber selv innen helse og omsorg og har på den måten blitt ekspert på sånn småprat. Har taushetsplikt så jeg kan ikke snakke så mye jobb, ikke bør jeg snakke om personlige forhold ang. meg selv på jobb heller annet enn sånn generelt, så da må man holde seg oppdatert for å ha noe å snakke om utover vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, den dagen jeg holder meg oppdatert for at frisøren min og jeg skal ha noe å snakke om, er det ille :-) Har ikke noe med at jeg ikke har noe å snakke OM, jeg er bare ikke interessert i småprat. Jeg svarer høflig på det hun spør om, og kan godt ta initiativ til å snakke litt selv dersom jeg liker frisøren, men prøver å holde praten på et minimum.

 

Har ikke tall på hvor mange frisører jeg har byttet fordi de på død og liv skal fortelle meg om sommerferien sin eller at de digger Lady Gaga og alt mulig uinteressant. Nå har jeg endelig funnet frisøren i mitt liv, vi snakker litt nå og da, og kan være stille lenge om gangen uten at det er pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukker øynene straks hun begynner å klippe som et tegn på at jeg ønsker å være i fred. De fleste skjønner hintet, men dessverre ikke alle. Føler ikke noe behov for å fortelle om mine ferieplaner til et menneske jeg ikke kjenner. Jeg er der for å få håret mitt klippet! Og så synes jeg det er godt å få slappet litt av samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg koser meg:) får bestandig en kopp te og de to jentene som jeg går til er flotte. skravlingen går lett og ettersom vi bor på et lite sted så er det mange kjente i salongen også:)

høydepunktet mitt annenhver måned er å gå til frisøren:) da er det bare min tid og bare meg det dreier seg om. ikke hus,unger og klesvask:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant:) Jeg er selv frisør, og mange ganger lurer vi også på dette spørsmålet. Heldigvis spiller vi litt lav musikk i bakgrunnen for at det ikke skal bli for stille noen ganger. Men man ser fort hvem som er interessert i å snakke og de som ikke er det.

Vi frisører må liksom forholde oss til dette uansett. Men er ikke alle som er like flinke til å ta hintet fra kundene desverre, og da blir det mye tørrprat .

Nå er det også stor forskjell på om man har en fast frisør eller ikke. Har man en fast frisør, fortsetter praten igjen fra forrige besøk. Og man blir mer knyttet og kjent. I allefall har jeg erfart dette.

Noen kunder har kjent på magen min, nå når den har vokst og har ikke følt at det var noe rart. Men kommer det noen ukjente og gjør det blir det fort litt rart og ekkelt:P Slik er det nok til alle dere andre også. Det finnes grenser på hvor mye man skal "blande" seg inn i deres privatliv, når man ikke kjenner hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er god kjemi med frisøren skravler jeg masse! Har en god venninne som er frisør, så når hun klipper meg skravler vi som venninner pleier å skravle. Klippes jeg av en jeg ikke kjenner og som ikke jeg merker noe spesiell kjemi med, skravler jeg ikke så mye. Bare småprater litt når hun/han gjør det.

 

Tok dreads en gang og da satt jeg i stolen i fem-seks timer. Da ble jeg godt kjent med frisøren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater definitivt med frisøren min. Hun var ingen jeg kjente da jeg begynte hos henne, men en som min gamle frisør overførte meg til da han sluttet. Han mente vi ville bli en god match, og det stemte VELDIG.

 

Nå er hun blitt en god venninne og vi går som regel ut og tar en pils sammen etter at jeg har klippet meg hos henne. Hehehe... Får alltid siste timen den dagen jeg kommer da, og så er vi litt sosiale. Hun vet MYE mer om enkelte ting som skjer i livet mitt enn det mange av mine andre venner gjør. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ingen ting, jeg bare svarer da frisøren spør om noe :)

 

Sitter bare å nyter det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...