Gå til innhold

Har lyst å lage babymaten selv, men hva skal jeg fryse det i??


Seriøst

Anbefalte innlegg

Jeg lurer rett og slett på hva dere andre som lager middag til babyen fryser det i?! Må da finnes noe skrekkelig praktisk noe, som passer perfekt til dette formålet? Og hvor får jeg eventuelt tak i det? :)

 

(og jeg tenker selfølgelig ikke på fryseren, tilfelle noen skulle være fristet til å komme med en litt spydig kommentar ang det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg sjekke ut det. Har bare sitt store bokser som ikke passer i det hele tatt, men skal sjekke biltema. :)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager alle middagene og noe fruktmos selv, men kjøper sviskemos og noe fruktmos. Så da bruker jeg bare de tomme barnematglassene. Men jeg hadde et lite lager liggende fra eldstejenta, så da hadde jeg noe å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så perfekte ut, mphs! Skal sjekke biltema å se om jeg finner de. :)

 

Kan man virkelig bruke de middagsglassene man kjøper til frysing? Ser liksom for meg at det ikke er noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det går, men mange ganger kan det være vanskelig å få på lokkene når forseglingen er brutt. Det er bare å passe på at de står støtt og at du ikke fyller de for fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har og brukt tomme barnematglas (vaska og kokt før nedfrysing). Ser ingen grunn til at ein ikkje skal kunne bruke dei igjen. Og så fann eg nokre små plastboksar då eg var på ferie i Tyskland. Elska dei boksane, trur dei romma 100 ml.

 

Ellers fraus eg ned fruktmos og grønsaksmos i isterningbrett heilt i starten, då guten ikkje åt meir enn ei skei eller to. Veldig unødvendig å varme 1 dl om ungen ikkje et 1/10 ein gong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte de begerne fra Avent og supplerte med beger fra Biltema (små runde med rosa lokk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke funnet passelige bokser til å fryse ned i men her var det noen gode tips :) Jeg tenkte på det med brukte matglass men jeg så for meg at de kom til å sprekke men da skal jeg prøve det. Må de kokes eller kan jeg ta de i oppvaskemaskinen på 70 grader ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avent-boksene til Philips som "hører til" brystpumpen.

Disse får du kjøpt løst.

Men regner med Biltema-bokser el.l er rimeligere alternativ og like bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILLIG OG SUPERSMART

 

De aller, aller smarteste jeg har hørt om (jeg gjør dette selv etter at jeg lærte trikset) er å fryse ferdigkokt og most mat i brødposer. Klapp maten helt flat inni posen - og frys ned flatt.

Forsegl posene med slike plastikklips en får kjøpt f.eks. på Ikea.

 

Det geniale er at man nå kan brekke av en så stor bit som man vil ha, og tine den/varme i mikro eller gryte. Tar veldig kort tid fordi maten er frosset i så tynne lag. Ingen problem å hente mer i frysen hvis poden plutselig ville ha litt mere mat der og da.

 

Jeg lager opp fire ulike middager til babyen, og fryser dem alle ned. Har mat i en liten måned da, og varierer mellom typene. Lett å ta med seg også, da bare brekker jeg av det jeg vil ha og legger det i en liten boks som tåler mikro.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...