Gå til innhold

Brukte Naso nesespray, og så sjekker jeg felleskatalogen...

Anbefalte innlegg

... og der står det at den ikke skal brukes under graviditet! Kjenner at jeg blir redd... Jeg har jo brukt den i tre dager nå, ca 4-5 ganger om dagen! Hva kan eventuelt kan ha gått galt? Hva kan skje?

Håper noen har noen beroligende ord!

Fortsetter under...

glemte å si at naso er det samme som otrivin. (samme virkestoff) og på felleskatalogen står det om otrivin:

Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser.

så da kan du bruke naso også:):):)

Takk for svar, jeg ble litt beroliget:) Men jeg kommer ikke til å bruke Naso en gang til. Riktignok har Naso samme virkestoff som Otrivin, men ved nærmere kikk på felleskatalogen ser jeg at disse hjelpestoffene finnes som hjelpestoff i Naso:

Hjelpestoffer: Sitronsyremonohydrat, natriumsitratdihydrat, glyserol 85%, sterilt vann.

I tillegg står det at det ikke skal brukes av gravide, så jeg får ty til Otrivin når jeg er lei av å puste gjennom munnen;)

Jeg ble forferdelig forkjøla i mitt første svangerskap, og brukte da otrivin nesespray. Legen mente at han ikke anbefalte det, men at det ikke var noen stor fare for at det skulle påvirke fosteret på noe vis:)

Sønnen min ble født frisk og rask, og har ingen men av dette i dag:)

Det er som det nevnes over her..ikke brukes lenger enn 10 dager i strekk med fare for avhengighet;)

Du kan slappe helt av:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...