Junifrue Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Lillemor er 2,5 mnd gammel nå, og rutiner har vært ikke-eksisterende til nå. Hun legger seg i utgangspunktet sammen med meg, og er veldig våken i 23-24 tiden og er da våken et par timer. Tidligste hun har sovnet for natten er vel 23, og det er ikke uvanlig at hun er våken til 01.00. Har flere ganger prøvd å legge henne tidligere, men hun er våken til samme tid allikevel. Hun sover som oftest et par-tre timer før våkenperioden sent på kvelden, så jeg lurer på om jeg skulle lagt henne før dette og da latt henne ligge i senga når hun er våken sent? Eller da la henne sove før den siste våkenperioden i vogna/vugga? Hva syns dere? Begynte dere å legge babyen tildigere selv om den våknet senere eller ventet dere til den regulerte det selv?
mariabee Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Husker jeg hadde akkurat samme tanker og styrte med d samme når jenta vår var to mnd. Når hun var nesten 3mnd snudde dette plustelig. Da tok hun kvelden rundt 21-22 og kunne sove heele natten. Det var herlig:) Nå er hun 4 mnd, tar kvelden kl 19.. og har et nattmåltid Så vi er veldig fornøyd m hvordan d har gått seg til etter hvert. Nå er vi veldig konsekvente på kl 19. Men vi gjorde som du nevner som et forslag, at den siste kveldsduppen ble gjort i kurven slik at når hun våknet var det liksom natt. Men noe mer styr holdt ikke vi på med, for d ordnet seg helt plutselig
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Dette pleier å gå helt av seg selv, som regel i 3-4 mnds alder. Min var akkurat som din på den tida der, men fra ca 3,5 mnds alder ble det gradvis bedre og bedre helt av seg selv, uten at vi gjorde noe spes for å oppnå det:)
Gjest Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Smurfen min har lagt seg kl 19-19.30 siden han var 6 uker eller noe. Han bestemte plutselig dette selv og det er veldig greit for meg! Nå er han 3 mnd på fredag og legger seg fortsatt rundt kl 19, av og til 18.30 og av og til 19.30. Har som regel 2 nattemåltid.
♥ Mamma Mia ♥ Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Vi legger gutten vår på 2.5 mnd rundt kl 19. Da sover han gjerne til kl 3 på natta, får pupp, sover videre til kl 6, får pupp. Også står vi opp sammen i 9, 10-tiden når han våkner igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå