Gå til innhold

Lavkarbo og gravid???

solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg har i over ett år gått på lavkarbo mat (ikke diett for slanking) men vanlig lavkarbo kost! Med stabil vekt!!!

Nå er jeg gravid, men kan jeg fortsette med denne kosten eller bør jeg spise annerledes??? Jeg tenker ikke på å slanke meg i det hele tatt.... Men jeg ønsker spise slik jeg har gjort til nå i tillegg til lett trening...

Hva tenker dere som kan dette????

Ps: Jeg spiser mye kylling, kjøtt, salat, grønnsaker, lavkarbo brød. I tillegg får jeg i meg folat, multivitamin og omega3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke tenke meg at det er noe problem egentlig. -Ris, pasta, brød osv er jo raske karbohydrater som ikke er veldig bra, så det må da gå an å leve uten det når man er gravid også.

men du kan jo snakke med legen din om det for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg også tenker, at det er jo ikke en nødvendighet liksom =)

Skal sjekke det med legen for sikkerhets skyld, men takk for svar =)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være ett problem så lenge du ikke er i ketose. Ketose kan vistnok gi barnet hjerneskade, eller sinke utvikling av hjernen. Men det er jo bare fint å holde seg unna raske karber så lenge du ikke plutselig får sykt lyst på brød , pasta og poteter. Tror du skal lytte litt til kroppen, noen sånne "pic" kan man få fordi kroppen mangler noen næringsstoffer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem og være på lav karbo i svangeskap, tvert imot. Man skal jo ikke slanke seg, men "vanlig" lav karbo kost er bare sundt, da spiser du jo karbohydrater, du bare ligger unna feil type :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også på lavkarbo/ketose 1 år før jeg blei gravid. Nå etter at jeg er blitt gravid, går jeg fortsatt på lavkarbo, men er ikke i ketose så klart =) Legen anbefalte dette veldig sterkt siden jeg sleit med sv.diabetes sist sv,skap. I dette svangerskapet har blodsukkeret vært fint så langt :)

Hurra for lavkarbo :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for masse svar =) Da fortsetter jeg på lavkarbo kosten min ihvertfall frem til jeg har snakka med lege... der fikk jeg ikke time før i mai.... =)) Men sålenge jeg er langt unna Ketose så ser jeg liksom ikke at det skulle være farlig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...