Gå til innhold

Hvor lange dager har barna deres i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våre er i bhg fra 8.30-15.15 stort sett, hender jeg henter tidligere eller leverer senere (selv om det er svært sjelden nå som jeg venter på rier :)). De er der hvertfall 4 dager i uka og det er pappan i huset som både leverer og henter da han kjører forbi bhg på vei til og fra jobb. Synes det fungerer bra for oss :)

Sønnen min går ikke akkurat i barnehage, men i barnepark. Den er åpen 5 timer (10-15) om sommeren og 4 timer (11-15) om vinteren). Han er der nesten hele åpningstiden, men har hjemmedager når/hvis han ønsker det. Jeg er veldig fornøyd med det og synes det er perfekt lengde på parkhverdagen hans, fulltid i barnehage er helt uaktuelt.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Det varierer litt ettersom far har noen uker med senvakt og jeg jobber redusert.

"Vanlige" uker blir hun levert rundt kl 08 og hentet omkring kl 15. De ukene far jobber senvakt blir hun ikke levert før omkring kl 10, og de dagene jeg jobber redusert blir hun hentet omkring kl 14. Men det er selvsagt enkelte dager hun er i barnehagen fra kl 08 til 16.

Annonse

Nå når jeg er sykemeldt og snart arbeidsledig..så leverer jeg Leah ca 9 og henter mellom 14.30 og 15. Er veldig fornøyd med det..syns det er fælt når jeg jobbet og måtte levere 7.30 og hente 16.30 :( Som regel fikk samboern til å hente henne ca 15.30..men liker uansett ikke å alltid levere først..men sånn er det, begynner på jobb 8 og da må hun leveres når barnehagen åpner 7.30.

Siden jeg er hjemme i perm med minstejenta nå, har jeg heldigvis mulighet til å gi største korte dager i barnehagen, samt 1-2 fridager i uka. De dagene hun er i bhg, er hun der som regel ca 6 timer, typisk 10-16, eller 9-15, av og til kortere også, men sjelden lenger.

Mini på nesten 4 er i bhg i max 7 t og 50 min... noen ganger har han kortere dager, men stort sett er det slik.... Jeg jobber 7t 30 min og så kommer det 7 min kjøring fra bhg til jobb og omvendt + hentingen og leveringen =)) Helt greit med denne løsningen, men ideelt sett hadde det holdt med 6 timers bhg dag =)

De er stort sett i bhg fra ca 07.45-15.45... Både jeg og mannen har fleksitid, så den ene leverer og den andre henter... Siden vi har mulighet til det prøver vi å ikke gi dem lengre dager enn 8 timer. Da blir det heller til at vi slutter litt tidligere én dag og jobber litt seinere for å ta det igjen en annen gang.

Mandag: 7.45 (annankvar: 9.00) - 15-16: Snitt ca 7 t

Tirsdag: 9.30 - 15 (her er berre 5-åringen i bhg, 3-åringen har fri): 5,5 t

Onsdag: Fri

Torsdag: 8.30 - 16.45 (annankvar: 15.00): Snitt ca 7,5 t

Fredag: 7.15 - 15.15: 8 t

Dette er ganske passe for oss. Har litt dårleg samvittighet når ungane annankvar torsdag og annankvar fredag er i bhg frå 8.30 til 16.45, eg mislikar sterkt å vere mellom dei siste som hentar. Spesielt sidan vi er heime frå jobb og bhg knappe to timar før lille sovnar. Heldigvis er det berre ein dag i veka (sånn ca) det skjer.

Eg er sjeleglad for at vi har (hatt) mulighet for sein barnehagestart og ikkje full plass. Eg VEIT at ungane har det strålande i barnehagen, men eg er likevel glad for at vi har det som vi har det.

Annonse

Siden jeg er hjemme

I permisjon så er gutten min på snart 4 år i barnehagen fra kl 10-15 (noen ganger kortere om jeg er ute og triller forbi). Han har også fri 1-2 dager i uken:)

Når jeg skal ut i jobb igjen blir barna i bhg fra kl 08.30-15.30 evnt 07.30-13.30(annen hver uke). Så kunne vel vært værre:) Skal jobbe 80% og jeg og mannen min har begge flexitid.

Her leverer jeg mellom 09 og 09.30, så henter jeg kl 15.

Noen dager henter pappan de på veien hjem, slik at de er hjemme til 15.30

Skulle gjerne hatt de hjemme noen dager, men de er blitt så glad i vennene sine at jeg er langt nede på listen over hvem de vil være med:( Og det etter bare noen mnd i bhg! hehe...

Altfor lange, er ikke fornøyd med hverdagen slik den er akkurat nå.... På sikt så ønsker jeg å jobbe mindre!

Pappa og gutta drar hjemmefra 07.30 (Da har jeg dratt for lengst)

Når pappan henter er de hjemme 16.00-16.30. Når jeg henter er vi hjemme igjen kl.17.

Særlig eldstemann som ikke sover dagdupp lenger er sliten før vi i det hele tatt kommer oss hjem. Når jeg var hjemme i permisjon/var arbeidsledig ble han/de levert rundt 09.30 og hentet mellom 15-16 avhengig av om middag skulle lages med eller uten barn :)

8,5 t, fra 7.30-16.00. Ikke fornøyd med det forsåvidt, men har ikke noe valg, da jeg er alene med dem og er nødt til å ha full jobb. Heldigvis går det veldig fint og de er sjelden slitne og grinete på ettermiddagen. De ansatte i bhg er helt supre og ungene trives godt der :)

Jeg er hjemme med baby. 2åringen er i bhg 3 dager i uka, fra 9-9.30 til 15-15.30. Om baby får barnehageplass fra sept blir det litt lengre dager, ca.8.30-15.30. Har søkt fullplass til begge små da, men regner med det blir 1-2 hjemmedager, eller veldig korte dager i løpet av uka:) Og 8åringen har ikke SFO, så kommer rett hjem etter skolen hver dag:)

Guttene mine er i barnehagen fra ca kl 08 - 14:45, 2 dager i uken, 1 dag i uken er de der fra 08-16 og 2 dager i uken fra kl 08-13:30. Varierer litt fra uke til uke pga turnusen min.

De er hjemme en dag i uken ca annen hver uke.

Jeg er fornøyd over at jeg har mulighet å hente dem tidlig 2 dager i uken. Jeg merker at de er mer opplagte de dagene de har blitt hentet tidlig.

Lillegutt på snart 2 år har vært "heldig" dette året, for jeg har vært sykmeldt pga bekkenplager. Realiteten hadde vært full dag hvis jeg hadde jobbet...

Men frem til nå har han vært i bhg fra 9.30-10 til mellom 14-15. Med evt fridager innimellom. Har hatt fri høst,-vinter- og juleferie.

Men nå skal jeg (endelig, etter to år hjemme) jobbe litt igjen 60% i ny jobb, så hverdagen blir annerledes nå.

Mandager blir som før eller evt fri (jeg må jobbe et par timer, og trene opp bekkenet, så noen timer må han være i bhg)

Tirsdag fra 07.45 til seinest 15.45

Onsdag fra 8.30 til 15

Torsdag mer fleksibel, jeg har fri men må trene bekken

Fredag som tirsdag, men da kan pappa hente 14.45

Har regnet på de totale timene i bhg, og han får ikke mer enn 4 timer lengre bhg-uke nå enn før. Og 4 timer fordelt på ei uke er ikke så mye.

Heldigvis elsker han bhg, og det ser ut til å gå bra med noen lengre dager.

Varierer fryktelig. Jobber redusert for tida (er delvis sykemeldt), så da blir det ikke de lengste dagene. Da jeg gikk hjemme med vesla fikk eldste kortere dager også.

På hverdagene hvor vi begge jobber, leveres de 07.30 og hentes rundt 15.15-15.30.

På dager hvor jeg er hjemme leveres de i 9-10-tida og hentes rundt 14.30-15.00.

Fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...