Baby-julegave? Skrevet 4. april 2011 #1 Del Skrevet 4. april 2011 Jobbet dere hele svangerskapet ut? Jeg jobber i klesbutikk og står hele dagen på flisegulv. Det er ordentlig vondt i rygg og hofter når jeg kjører hjem fra jobb og jeg er bare 8 uker på vei:( Er veldig bekymret for hva som skjer når jeg blir stor og tung:( Har tenkt å be arbeidsgiver om å få en stol i butikken, selv om det egentlig er strengt forbudt å sitte i arbeidstiden! Spent på å høre om noen har tips til meg, da må da være maaaange gravide som jobber i butikk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 4. april 2011 #2 Del Skrevet 4. april 2011 Hei. Jeg jobber også i butikk. I dagligvare, liten jokerbutikk. Vi har heller ikke lov til å sitte på stol bak kassen (egentlig) Men har fått lov å sitte siden jeg er gravid, men må si at jeg har ikke fått brukt den så mye siden jeg hele tiden må reise meg for å hjelpe kunder med å hente postpakker og annet div (post i butikk) Jeg ble 50% sykemeldt i Januar, men ble nå på Torsdag sykemeldt 100%. Verker utolig mye i bekken og ryggen. Er nå i uke 25. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebebe Skrevet 4. april 2011 #3 Del Skrevet 4. april 2011 jeg jobber også i butikk og vil har ikke lov å sitte på stol og er ikke mulig heller i forhold til kunder som vil ha hjelp, pakke opp varer osv. jeg står også alene i 4-5 timer og det er slitsomt da jeg må på do :/ Jeg mener at det er viktig å holde seg litt aktiv og sosial og for meg er jobben en trivselsfaktor som er viktig å ha med videre i svangerskapet men kanskje ikke 100% stilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thimi86 Skrevet 4. april 2011 #4 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg jobber som frisør og har jo en generelt belastende jobb.. Kjenner allerede at jeg ikke kommer til å jobbe helt frem til permisjons tiden starter..tenker jeg blir sykmeldt fra begynnelsen av august ell midten av juli... Har telt til termin 9 september.. Jeg ville bedt om en mulighet til å ta en liten hvil når det er rolig... Eller dele opp pausa, så du får 2-3 pauser spred utover dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 4. april 2011 #5 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg jobber i en daglivarebutikk, er fortiden 100% sykemledt pga sykdom og kvalme, men skal gøre et forsøk på å komme tilbake på jobb på onsdag. Det er noe som heter for at en skal tilrettelegge for arbeidstakere som er gravid, feks med stol til de som vil ha det, for at vi skal kunne være i jobb så lenge som mulig... Selv tviler jeg på at jeg kommer til å være i jobb til termin, jeg har en hektisk arbeidsdag med MYE gåing på hardt flisegulv og det er ikke ryggen min glad i enten jeg er gravid eller ikke... Jeg jobber i en ferskvareavdeling og det er ikke så lett å sitte påen stol, men jeg har tenkt å tilby meg å sitte i kasse hvis det kan la seg gjøre så jeg er i jobb så lenge som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 4. april 2011 #6 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg jobber i en daglivarebutikk, er fortiden 100% sykemledt pga sykdom og kvalme, men skal gøre et forsøk på å komme tilbake på jobb på onsdag. Det er noe som heter for at en skal tilrettelegge for arbeidstakere som er gravid, feks med stol til de som vil ha det, for at vi skal kunne være i jobb så lenge som mulig... Selv tviler jeg på at jeg kommer til å være i jobb til termin, jeg har en hektisk arbeidsdag med MYE gåing på hardt flisegulv og det er ikke ryggen min glad i enten jeg er gravid eller ikke... Jeg jobber i en ferskvareavdeling og det er ikke så lett å sitte påen stol, men jeg har tenkt å tilby meg å sitte i kasse hvis det kan la seg gjøre så jeg er i jobb så lenge som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby-julegave? Skrevet 6. april 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 6. april 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg merker allrede at det er tungt med kvalmen og "løst bekken" i min arbeidsituasjon og vet ikek hva jeg skal gjøre med saken. Det er jo for tidlig å sykmelde seg føler jeg, er jo tross alt bra 6 uker på vei! Får kanskje kreve en stol å sitte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mai2011:) Skrevet 6. april 2011 #8 Del Skrevet 6. april 2011 Faktisk så skal arbeidsgiver tilrettelegge arbeidet til den gravide. Er dette ikke mulig, så blir det enten svangerskapspenger, eller sykepenger. Selv har jeg hatt et fint svangerskap uten noen plager, men jobber som frisør og det ble tyngre og tyngre å stå på jobb. Valgte å gå med 50% sykemelding da jeg var rundt 23 uker. Jobbet hver dag men bare kortere dager, og skal si det gjorde godt! Da hadde jeg tid og ork til å trene litt i tillegg og følte meg ikke så sliten at jeg bare måtte legge meg på sofan etter ent arbeidsdag. Man må nok kjenne litt på kroppen, for den sier i fra om det blir for mye belastning altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå