Gå til innhold

Dere som har 3mnd gamle babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye veier babyen deres og hvor lang er babyen?

Vi var på 3 mnd. kontroll i dag og babyen min veier 6kg., har gått opp 2,5kg siden 6 ukerskontrollen og 3kg siden fødsel. Babyen var 47cm v/fødsel, 53cm på 6 ukerskontrollen og har nå blitt 60cm lang på 3mnd. kontrollen. Babyen min har putselig blitt så stor:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en mnd siden var jenten vår 3mnd siden og helt lik i vekt og høyde som ditt gull:)

Tiden går altfor fort!

Skrevet

Lillemann veide 6,2 og var blitt hele 64 cm lang (!) på 3mnds kontroll i sist uke :) En lang og slank baby har jeg fått høre noen ganger nå, men han legger fint på seg og følger sin kurve. Var 3300 og 51 cm når han ble født.

Skrevet

Nå er riktignok babyen min nesten 4 mnd snart - tiden flyr! - men på 3 mnd-kontrollen var hun 63,5 cm lang og veide 5775 gram - lang og tynn ;) Ei på barselgruppa antok at hun skulle bli modell, he he :P

Skrevet

Lillegutt veier 5.8 kg og er 60 cm, nå 3 mnd.

Han var 3.3 kg og 49 cm ved fødsel.

Synes han er så tynn, og vil gjerne at han går opp litt mer. Men det kan ha med at jeg sammenligner med storebror som var 3.5 kg ved fødsel var 5.5 kg på 6 ukers kontrollen, god og rund på mme!

Skrevet

store fine gutten min var 7,6kg og 63,5cm lang ved 3mnd kontrollen. :)

Vært rund og god siden fødsel. var 4190g og 50cm da. :)

vokst nesten 14cm!!! sykt...

Skrevet

Matheo var 5570 gram og 61,5 cm på 3 mnd-kontrollen. Han har vært liten hele tiden da, men vokser som bare det, så tar nok igjen gjevnaldrene snart nå:-)

Skrevet

Kan svare på mandag, for da skal vi på kontroll :)

Han var 2160 gr og 44 cm ved fødsel og på 6-ukers kontroll var han 3995 gr og 53 cm :)

Skrevet

Jenta mi var 5950g og 58,5cm på 3mnd kontroll:)

Var 47cm og 3180g ved fødsel. God og rund:)

Skrevet

"Lillegull" var 3085g og 47cm ved fødsel og veide hele 6280g og var 61,5cm lang på 3 mnd kontrollen. Hvilket for meg er et stort under da storebror ikke var på de samme målene før han var 5-6 måneder. Så vi har virkelig fått en av hver. Samboer er 1,60 og jeg er 1,63 så vi vet jo at barna våre ikke blir store, men artig med en stor baby :) Elsker michelinlårene og dobbelthakene :)

Skrevet

Jenta mi var 5600gr og 63cm på 3mnd kontroll:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...