Gullblomst Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Nå trenger jeg seriøs hjelp til å finne ut hvorfor jeg har så vondt under amming på venstre bryst. Jeg ammer nå gull nr. 2 som er 8 mnd. Han ble fullammet til han var 6 mnd, og nå ammer vi 2 ganger i løpet av dagen pluss morgen og kveld i tillegg til masse om natten (fra 3-7 ganger). Nr.1 ble også fullammmet til 6 mnd og deretter delammet til 14 mnd. Med andre ord; Jeg har relativt lang og god ammeerfaring. Selv om jeg føler at ammingen stort sett bare er kos og har gått veldig bra, har jeg i løpet av ammetiden opplevd 3 brystbetennelser, trøske, reutersfenomen, hvit melkeprikk på brystknoppen (tett melkegang), og kuler (tette melkeganger). Alt dette har jeg klart å håndtere slik at jeg har blitt kvitt problemene og har kunnet amme hele veien. Nå er jeg derimot helt i villrede. Det er vondt å amme fra venstre side. Brystknoppen er hovnet opp og er mye større enn normalt. Det er vondt når lillegutt spiser. Jeg har vært hos fastlegen og tatt en crp som viser under 8 (altså ingen synlig betennelse). Jeg fikk likevel en antibiotika som fungerte i noen dager før problemet fortsatte, til tross for at jeg fortsatt gikk på tablettene. Dro i helga på legevakta, og fortsatt er det ingen synlige tegn til betennelse, hverken forhøyet crp, kuler i brystet, rødflammende områder på brystet osv. Det eneste synlige er hoven brystknopp og at det er jævlig vondt å amme. Hva i allverden er det som feiler meg? Jeg fikk resept på en ny type antibiotika, men legen anbefalte meg å se ann situasjonen før jeg evt. begynte på den. Hun anbefalte meg vel egentlig å ikke ta den. Hmm... Noen som har peiling, eller har opplevd noe lignende? Jeg trenger RÅD og HJELP.
manla Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Har du hørt med ammepoliklinikk der du fødte? Har erfaring med at legevakt/fastlege nødvendigvis ikke vet så mye om amming og problemer i forbindelse med det... Eller ring ammehjelpen. Håper det ordner seg.
Puppemamma Skrevet 6. april 2011 #3 Skrevet 6. april 2011 ta kontakt med ammehjelpen der du bor! www.ammehjelpen.no
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Jeg har også hatt samme problem med at det gjør innmari vondt i venstre pupp/brystvorte når han spiser! Par uker siden våknet jeg og hadde stor vond kul i brystet, som jeg da måtte passe på og pumpe,varme og legge lillegutt til hele dagen.. etter det har det vært vondt!! Si fra om du finner ut av problemet?! )
Gullblomst Skrevet 6. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. april 2011 Jeg skal si ifra dersom jeg finner en løsning. Litt mer om historien kan du lese her http://www.dinbaby.com/forum/thread/143104172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå