mor til en stor og liten Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Lillegutt har brukt smokk fra første dag, men nå skjer det en endring. Han er 3 måneder og siste uka har han villet ha nærmeste knokkelen på knyttneven inn i munnen. (Det blir vanskelig å forklare det på annet vis da det ikke er en finger!) Og mens jeg tok nærbilder i dag klarte han å få tommelen inn for første gang og suttet for harde livet! Jeg har merket at han presser ut smokken for å gi plass til knokkelen. Noen lure ideer på hvordan jeg skal klare å stoppe dette? Fullammer, men føler jeg har litt lite. Bruker litt tillegg en sjelden gang. Nå har han begynt å nekte flaske også.. Han var 3.3 kg ved fødsel og er nå ca 5.8 kg. 3 mnd denne uka.
mariabee Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Her gjør jenta vår akkurat det samme. Skal sutte på alt, spesielt da heeele hånden inn i munnen, pluss littegranne til. Finner ofte tommelen, men er bare et suttebehov og ikke noe hun bevisst gjør sånn sett. Sutter på hendene ofte når hun er trøtt, da bytter jeg raskt ut hånd/tommel med smokk.. Da sovner hun raskere:) Jenta vår er 4mnd nå og den suttinga begynte rett før hun ble 2 mnd.
tulla<3sep2010 Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Her begynte å tuppa sånn. Siden jeg har slik angst for at ho skulle sutte på tommelen (min søster begynte med det å ente opp med regulering pga det!!) Løsningen her ble votter, tynne bomullsvotter HELE DØGNET!! tror det var noen uker vi brukte de før vi sluttet. Virket kjempe bra her! sutten er inn og tommelen ut!
mor til en stor og liten Skrevet 4. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2011 Takk for svar jenter:) Jeg måtte nesten sjekke om flere sliter med dette. Førstemann holdt seg til smokken hele tiden, så har ikke sett på det som et problem før. Kjenner til en mann som suttet på tommelen til han var 15 år. I skjul så klart. Han syntes det var skammelig men klarte ikke å slutte. Bomullsvotter har jeg liggende, så jeg skal prøve det:)
tulla<3sep2010 Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 må bare nevne at tulla her drop av seg vottene på natten og fant frem tommelen igjen, så jeg tapet på vottene! altså brukte sånn hvit plaster tape som jeg festet i votten og til pyjamasen på natten. På dagen så greide jeg og følge med:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå