Gå til innhold

Hyppigere kynnere = overbelastning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er mitt 3. svangerskap, og jeg har hatt endel kynnere alle gangene. Men denne gangen er jeg nok endel mer aktiv enn i de forrige svangerskapene - SAMMENLIGNET med hva jeg var før svangerskapet, vel å merke! Hehe. ;-)

 

Jeg får kynnere "med jevne mellomrom", men når jeg sykler, går fort eller løfter endel/stresser litt fysisk på jobb, får jeg enormt mye kynnere. Blir fullstendig handlingslammet av dem, de gjør faktisk ganske vondt denne gangen (blir det kanskje verre for hvert svangerskap?)

 

Er dette fullstendig normalt og ufarlig, eller kan det skyldes overbelastning? Altså at jeg bør ta det mer med ro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være et tegn på at du bør roe ned litt. Vet mange som er blitt sykmeldt på grunn av kynnere, med beskjed om å ta det med ro. Kynnere kan gå over i rier, og det er viktig at dette ikke skjer for tidlig. Hvis kynnerne gjør vondt skal man visst være ekstra obs.

 

Min 2. fødsel startet tidlig, og det mente man var på grunn av kynnere som etterhvert gikk over til å bli rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere er ofte et tegn på at du bør ta det litt med ro.

 

Jeg var enormt plaget med kynnere (første og hittil eneste svangerskap). Fra uke 17 og helt frem til fødselen gjorde kynnerne veldig vondt. Hvis jeg fikk en kynner mens jeg gikk, måtte jeg stoppe opp og vente til den hadde gått over, for jeg klarte ikke å gå.

 

Jeg ble innlagt med premature rier i uke 29, men det gikk heldigvis bra. Jeg fødte i uke 39. De siste ti ukene fikk jeg egentlig ikke lov til å støvsuge engang, i hvert fall ikke gå til butikken. Men siden jeg var alene måtte jeg tyne meg gjennom det. Og det gikk jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...