Gå til innhold

Gravid igjen..litt nervøs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to premature fødsler bak meg, en gutt født i uke 31 og ei jente i uke 32. Jeg hadde visstnok blodpropper i morkaka pga lupus antikoagulant. Nå er jeg gravid igjen og rimelig nervøs, men håper så klart av hele mitt hjerte at det skal gå bra og at jeg kan få gå til termin denne gangen.. Noen fler som har fått for tidlig flere ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk prematur første gang-- født i uke 31.. 2 gang i uke 33 denne gangen fikk jeg i uke41+3 så det er jo en sjans for at du går til termin ++

masse lykke til uansett..

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har også fått prematur to ganger. Første i uke 31, andre i uke 29. I tillegg var begge små i forhold til tiden de ble født. Er også interessert i å høre om noen som har to premature og deretter en som er født til termin.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har en prematur keiserinne bak meg, født i uke 31. Jeg hadde motstand i navlesnoren og etterhvert svangerskapsforgiftning. Nå er jeg gravid igjen og gruer meg veldig for hva som skal skje denne gangen. Jeg håper at jeg skal gå tida ut og ha et normalt svangerskap. Hva har dere fått for info i forkant? er det like vanlig og få barn nr 2, 3..prematur som at gå tida ut? Får dere tettere oppfølging av JM/lege dette svangerskapet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei. Det skjønner jeg at du gjør, det gjorde og gjør jeg også fortsatt.. Jeg vet ikke om det er vanlig å få 2 og 3 prematurt også, tror nok det kommer helt an på hva grunnen var. Jeg har jo to premature, og nå med nr 3 har jeg fått super oppfølging og behandles som et risko svangerskap. Skal få enda tettere oppfølging på sykehuset fom uke 22 når babyen er overlevingsdyktig, så føler meg godt ivaretatt. Men er så klart allikevel bekymra...

Masse lykke til , håper du får gå tiden ut denne gangen!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg har 2 premature fødsler fra før, jente i uke 36, så gutt i uke 35 som bare var 1900g. Nå har eg blitt fulgt opp godt, sykemeldt fra uke 30. Så imorra er det 21 dager til termin. På en måte glad, men nå begynner eg å frykte at eg skal gå over. Er så ufattelig lei og veldig klar for å se lille jenta. Det at alle (leger,jordmødre) tror eg denne gangen kommer til å føde før termin også, gir meg en vis forhåpning om å sleppe overtid iallefall. Finner jo ingen grunn til fortidlig fødsel dei 2 andre gangene. Har påvist leidens mutasjon, men trenger ikke ha noe med d å gjøre. Har ekstremt mye kynnere, så forlaringen ligger kanskje der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...