Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg har tydeligvis fått skikkelig bekkenløsning.. har så vondt i bekkenet men mest i rumpa og nedover høgre fot helt ned i leggen.. holder på å bli gal!!! må skifte stilling hele tiden, er vondt både å sitte, stå og ligge. men ligge er best. våkner om natten når jeg skal snu meg. er det andre med erfaringer med sånn stråling?holder ikke ut tanken med å gå slik i 17uker til. noen som vet om det kan hjelpe å trene?gå til fysioterapeut?jeg går til kiropraktor 1 gang i uken, men føler ikke det hjelper særligt. setter veldig pris på tilbakemeldinger:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143103851-str%C3%A5ling-nedover-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heyheey.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med fysioterapaut!

Jeg har gått til fysio 2 ganger i uken siden januar (har termin i slutten av april).

Som fysioterapauten sa til meg, så vil bekkenproblemene følge deg helt frem til fødsel, men vi skal ihvertfall prøve å forhindre at det blir verre.

Jeg har blitt frarådet nesten all type belastning som husarbeid og ''overdreven'' fysisk aktivetet.

Veksler mellom massasje og akupunktur når jeg er der.

Jeg fikk henvisning fra legen og fant en fysioterapaut som hadde en ordning med (nav?) slik at jeg som gravid med bekkenproblemer får det helt gratis, (ikke alle har denne ordningen og da må man desverre betale).

Anbefales på det sterkeste.!

Jeg går også til fysio ukentlig. Får massasje. Jeg blir ikke bra av det, men det blir til å leve med. Jeg vil anbefale deg å prøve dette, bare sørg for å få henvisning og gå til en der du får det gratis. For 1 - 2 timer fysio i uka blir dyrt hvis en skal betale det selv.

Annonse

Hei!

Helt sikkert bekkenløsning! Få legen din til å skrive en henvisning hvor det står "bekkenløsning med gangvansker", da får du det dekket av NAV hos fysioterapeuter som har slike avtaler. Spør legen eller jordmor om navn, de bør være oppdatert...

Da jeg gikk gravid med førstemann ville ikke legen skrive gangvansker, ettersom jeg ikke trengte krykker e.l... Da endret fysioterapeuten på henvisningen, og sendte et brev til legen hvor hun spurte om han virkelig hadde noen innvendinger:) Nå har jeg en annen lege, som visste hva han måtte skrive uten at jeg trengte å si noe. Går til gruppefysio og bassengtrening. Har holdt på med trening siden februar, har ikke blitt bedre, men heller ikke verre. Nå har jeg fem uker igjen og tenker at jeg skal holde det ut:)

Lykke til og god bedring!!

Fikk også henvisning hvor det står med gangvansker. Har stråling både nedover foten og oppover ryggen. Gjør veldig vondt og blir litt gretten av det :( Skal til fysio etter påske,så blir stille rolig sitte-stille påske for min del. Men er det beste å være helt i ro eller finnes det noe man kan gjøre?

Det beste er å finne ut hvor mye aktivitet som er riktig for DEG og i tillegg ta pauser for å avlaste bekkenet før det blir vondt.

Aldri gjør noe du får vondt av, husk smertene kan komme lenge etterpå. Så prøv å finn den kombinasjonen av bevegelse og hvile som funker for deg. Ikke for å være negativ men tror ikke du kommer til å være en del i ro kun i påsken.

Men du vil ha det bedre hvis du unngår f.eks støvsuging, husvask, tunge løft, bøying, sitte på harde overflater, veldig aktive dager osv.

i dag var eg hos kiropraktor.. var vist ikke bekkenløsning jeg hadde.. men nederste virvel i korsryggen som det var noe galt med.. han la meg i stabilt sideleie og "knakk" meg på begge sidene. Han sa at det sulle blir bedre fra i morgen av.. så er spent på det skal tilbake neste uke.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...