Gå til innhold

Blir man mer muggen for hvert barn man får?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig mye mer grinete etter jeg fikk barn. Kjenner meg ikke helt igjen, tålmodigheten min ovenfor mannen min er spesielt lav.

 

Nå skal jeg få barn nr 2 og jeg lurer på om hormonene mine ikke kommer til å gi helt slipp den gangen her heller.

 

Hva mener dere? har dere blitt surere med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA, jeg har. Men har i tillegg ME så mye mulig at jeg ikke hadde vært like ille om jeg ikke var syk. Er alene med barna hver kveld fra mandag til fredag og ofte hele helga også, så er ganske sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt mer utålmodig og blir lettere irritert etter jeg fikk barn, tror det har noe med de forventingenen en har for sine egne barn å gjøre. Men er heldigvis ikke blitt verre selvom jeg fikk nummer to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utrolig grinete! Jeg tror ikke det handler om hormoner, men om at en er utrolig mye mer sliten når en har barn, at en må sette egne behov til side og at en kan føle seg overmannet av ansvaret, og fortvilet over alt en ikke føler en mestrer i forhold til barnet og hverdagen.

 

Dette vil nok bedre seg når en kommer mer inn i det, og opplever større mestring på det å ha og følge opp barn! Jeg lever ihvertfall i håpet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer anonym 19:59

 

Jeg er alenemor til to små, minste er bare 1 1/2 og sover fortsatt dårlig på natten til tider og humøret er spesielt dårlig da. Prøver å ta meg sammen men lunten er kort når man ikke får søvn og barna krever mye stimuli på dagtid. Helgene er spesielt tøffe, MEN det hjelper noe utrolig å ha besøk, gå ut og møte andre, dra på middag til familien. Det er egentlig bare når jeg er helt alene med dem over lengre tid at jeg er grinete, men sliter litt med samvittigheten når begge er i seng eller har blitt levert i barnehagen etter en hektisk morgen med mye tulle og skrik. Man blir jo fortvilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

Man er selvfølgelig mere sliten og da blir lunten kortere.

Det er ikke selve barnet som gjør meg sur, men det at jeg er utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett barn men jeg er nok dobbelt så muggen som jeg var før jeg fikk barn:(

Tør ikke å få flere.. Da blir jeg sikkert avbilda under "suretryne" i oppslagsverk.

 

Tror og håper det gir seg når ungen blir litt eldre og mammaen får litt mer søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe forskjell, men har bare ett barn. Like blid/grinete som før. Bare oftere sliten og da kan man jo bli litt muggen, men det ble jeg når jeg ble sliten før ungen kom også. De første ukene etter fødselen, derimot, da var jeg ikke mye humørfyllt. Ikke deprimert eller noe, bare litt hormonell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bare være at man er mer sliten og at lunta da blir kortere?

Er nok ikke uten grunn at dette uttrykket kom; "1 er som ingen, 2 er som 10".. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 2, har en på 1,5 år fra før.

 

Føler ikke jeg har blitt noe mer muggen etter at jeg fikk barn. Men vi er så heldige å ha en gutt som sover og stort sett er grei å ha med å gjøre. Og ikke minst har jeg en mann som stiller opp 110%. Nå som jeg er gravid tar han mesteparten av husarbeidet, i tillegg til at jeg får sove lenge både lørdag og søndag i helgene. Sånt blir man jo bare i godt humør av! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei:)

Har 3 barn og har blitt en mer tålmodig mamma enn jeg var med bare en!

Mer avslappet er vel kanskje det riktige å si, men tror da ikke jeg er mer muggen:)

Nå skal jeg ikke påstå at jeg aldri mister besinnelsen med 3 barn som alle er i hver sin trassperiode på helt ulike nivåer, men litt får man tåle:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...