Gå til innhold

Hadde dere synes at dette var plagsom?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har en veldig god venn på skolen. Dem har gått sammen i bhg, og går nå i samme klasse. Jeg har blitt kjent med moren, som er en veldig utadvent og koselig dame.

 

Tingen er at jeg ser opp til henne. Hun har 2 barn, 1 som er 4 år eldre enn sønnen min og hennes yngste gutt. Så hun har erfaring og derfor ser jeg opp til henne. Jeg spør henne veldig mye ut om barneoppdragelse og får masse tips fra henne.

 

Hadde dere synes at det er plagsomt hvis dere var i hennes situasjon? Jeg hermer ganske mye etter henne når det gjelder ting som hun kjøper til barna sine, som jeg også syns er praktis (som jeg vil kjøpe til sønnen min).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei absolutt ikke plagsomt. bare si det til henne da vel. at du synes hun er dyktig og at du setter pris på rådene hun gir deg. =) hun vil nok sette pris på rosen tenker jeg. føler seg vel som en super mamma om noen sier slike ting. jeg hadde blitt kjempe glad om noen sa det til meg iaf. ==)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til henne ganske ofte. Hvor flink hun er med barna sine, og at jeg setter stor pris på alle rådene hun har gitt meg.

 

Hun bare smiler og vifter det bort, hehe

 

Er bare litt redd for at jeg kan virker litt plagsomt noen ganger. Jeg får jo råd og slik av mamma og, og sier klart ifra at jeg setter stor pris på det. Men dette er mamma'n min, men syns det blir litt anderledes når jeg spør mamma om råd og moren til min sønns bestevenn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker fryktelig usikker og nesten litt gal... Herme etter en voksen dame, nesten tilbe henne som en heltinne og gjøre alt det samme som dame (samme klær, ting osv...) Unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at dersom hun er den dama du legger henne frem som, har hun ikke noe imot det. Men du kan jo si til henne at du er klar over at du hermer mye, og be henne si ifra dersom hun mener det blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har delvis rett i det 19.35.

 

Jeg er noen ganger usikker på min rolle som mor. Derfor syns jeg at det er fint å ha en å se opptil, og som kan gi meg gode råd. Kall meg gjerne gal, gjør ikke noe.

 

Tingen er at hun kjøpte en gymbag til sønnen sin, med navnet hans sydd på. Syns den var kjempe fin, og tenkte at jeg skulle kjøpe en til sønnen min og. Fint å ha når dem skal ha gym og fotballtrening.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du begrenser deg til å spørre om ting til et par ganger i uka ville jeg ikke synes det var plagsomt, om du derimot ringte daglig ville jeg mslikt det.

Når det gjelder å kjøpe de samme tingene som hennes barn har ville jeg forsøkt å finneandre farger ol, slk at det ikke ble helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Jeg ville ha tatt det som et kompliment hvis det hadde vært meg. Og jeg ville nok ha sagt fra hvis det ble for mye. Men det er meg.

 

Du sier du har tatt det opp med henne og hun smilte og viftet det unna. Ta det som et "Det er helt greit det". Smil og si at du setter pris på det av og til. Det setter sikkert _hun_ pris på å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør henne kanskje 1 gang pr. 3 uker. Ikke alltid jeg spør om ting, men når jeg er usikker...er det henne jeg spør. Og dessuten treffes vi også bare 1 gang i uken, når barna våre trener fotball sammen. Vi prater om mye annet også, så jeg spør ikke alltid om ting. Men selv om det, så kan jeg være redd for at det kan bli plagsom.

 

Ja, kjøper ikke alt likt. Har hittil ikke kjøpt noe til sønnen min som hun har kjøpt til sønnen sin, har bare lyst til å kjøpe gymbagen og noen småting som lue og votter.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, formulerte meg litt feil her mot slutten.

 

"Har hittil ikke kjøpt noe til sønnen min..."....den setningen ble feil.

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke sett på det som plagsomt.

Ikke alle er like sikre i alt man gjør og da er det godt å søke råd.

 

Selv spør jeg mer enn gjerne om gode tips da jeg, som resten av verden, ikke vet/kan alt. Være seg barneoppdragelse eller klær/utstyr.

Synes det er naturlig å dele tips jeg.

 

Hilsen erfaren 4-barnsmor som gjerne tar imot gode råd.

(ps bagen kjøpes her: http://www.scandinavianlife.no/epages/MonogramDB.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MonogramService&Currency=NOK )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har i overkant lav selvtillit og er litt i overkant skeptisk til deg selv i en sosial setting.

Det høres ikke plagsomt ut om du spør en mor en gang pr 3dje uke, og det tror jeg absolutt ikke hun synes heller:)

Hun er sikkert bare smigret - men jeg er sikker på at du også kan klare slikt om du våger å stole på deg selv.

Ikke vær så redd for hva andre synes om deg. Hadde du visst hvor lite andre folk tenker på andre folk, så hadde du nok brydd deg mindre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ut som en veldig ung og usikker mor.

 

Kanskje vær litt forsiktig med å fremstå som en som ikke har peiling, kanskje noen tar det på feil måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...