Gå til innhold

Vaginal fødsel etter 2 snitt?


Søker dagmamma på Oppsal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har hørt at dersom man har hatt 2 snitt, må man ha snitt neste gang også....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er berre tull!!!

Det er fleire sjukhus som har begynt å la folk fø normalt etter 2 snitt...haukeland foreks.

Det er ein risiko for ruptur,men mangen leger meiner det ikkje er så stor risiko og at mann får så god oppfølging i norge at det ikkje sku være noko problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ofte bra, men det er en vurdering du må ta i samråd med lege og jordmor. Google VBAC og les litt om det, pass på at du har nok informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok de fleste leger vil anbefale nytt keisersnitt, men det er ikke helt svart hvitt. Det kommer an på tykkelsen av livmoren din blant annet, og plasering av både arr og morkake. Dessuten er det ingen som kan tvinge deg til noe som helst.

At du må steriliseres er iallefall ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det praktiseres litt forskjellig rundt om - ikke alle er like strenge på det. Jeg hadde mitt tredje KS på SiV, og fikk ikke velge selv for å si det sånn ;o) Jeg prøvde meg med å foreslå vaginal fødsel, men det fikk jeg ikke lov til. (Dette til tross for at jeg fikk beskjed etter snitt nr. to at livmoren min var sterk og fin, og godt tålte flere svangerskap...)

 

Men at man automatisk steriliseres er bare tull! Du får tilbud om det, ja,men det er ingen tvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to ks fikk jeg selv bestemme om jeg ville ha et nytt ks eller prøve vaginal fødsel. Jeg valgte ks.

 

Å sterilisere seg er et valg man selv tar. Man må skrive under på papirer i forkant av keisersnittet, da det skal være en bestemmelse man har tenkt grundig igjennom. Men det er gratis når man tar det i forbindelse med ks. Man merker heller ikke noe til inngrepet, tar bare et par minutter ektra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som utførte ks på meg 2. gang sa i hvert fall at jeg måtte ta ks hvis jeg skulle bli gravid igjen. Jeg kunne heller ikke få flere enn 3 ks så da måtte jeg steriliseres, sa hun. Mulig det var en vurdering hun tok etter at hun så livmoren min, hun sa i hvert fall ingenting om at det sto dårlig til.

 

Dette er forresten kun 2,5 år siden.

 

Skal uansett ikke ha flere enn de 2 jeg har, så slipper å komme i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...