L-8 Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Er det noen her som har erfaring med baby med nedsastt hørsel?
cmilla80 Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Heisann.. Vi hadde en uhyggelig opplevelse med at lille gutt på da 5.5 mnd mistet hørselen. Da snakker jeg om total hørseltap. Han reagerte ikke på noen lyder og heller ingen ørelege fikk kontakt. Han ble utillpass og gråt veldig mye. Så etter mye om og men fikk vi ( en annen lang historie) time på Ahus, hos øre nese hals der. Men før vi kom oss til sykehuset, kom heldigvis hørselen sakte men sikkert tilbake tilbake. Sykehuset kunne ikke si konkret hva som fikk lillegutt til å miste hørselen. Men på testene viste det seg at han hørte litt mindre på det ene øret. Men som legen sa, det er ikke lett å ta hørseltest på babyer.. da målingene ikke alltid blir riktig.. Men hvorfor hørseltapet ble konkludert med at han hadde vært forkjølet dagene før og at det kunne være vann i ørene. Og med den forkjøelsen tettet det seg helt.. Nå 1 mnd senere er alt bra med lille gutt, og han hører. Men nå vet ikke jeg din historie. Har du fått bekreftet av lege at det er nesatt hørsel? El har du merket noe på barnet selv?
L-8 Skrevet 4. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2011 Nei, og det er ikke sikkert at det er noe i det hele tatt, det er bare det at den siste tiden har jeg lagt merke til at han egentlig ikke reagerer på lyder. Skvetter ikke av høye lyder eller søker med blikket som jeg tenker er noe han burde. Han er bare 3,5 mnd gammel da... Men hvem kan jeg forhøre meg om dette med?
Ella S Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 cmilla80, husker innlegget ditt fra da det stod på som verst, godt å høre at det har ordnet seg! Og L-83, er ikke 35mnd litt tidlig til at de skal snu seg etter lyder? Søkte litt rundt dette tidligere, og synes å huske at det skal gjøre dette mellom 3-6mnd - veldig uspesifikt altså, men sånn er det jo med disse små, de utvikles forskjellig. Men altså, tror ikke du trenger å bekymre deg riktig ennå :-) HS ville i alle fall vente med å gjøre en sjekk av snuppa her til 6mnd-kontrollen (vi har noen hørselsgreier i familien)
cmilla80 Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Uff ikke noe særlig å gå sånn i usikkerhet. Men det jeg lærte av alt dette, var at hvis trommhinnene var hele, så var det ikke noe skade. Og det skjekker dem ved fødselen.. Gjorde vell det på dere også? Ble barnet godkjent på hørseltesten, så tror jeg du kan ta det med ro. Øre,nese,hals leger kan ikke se annet en at trommhinnen er hel. Så du må evt på sykehuset.. Jeg ville ventet litt å sett ann.. Kan jo bare være fostervann som ligger i ørene, slik det skjedde med oss. Bare følg med og nevn det evt for HS.. Lykke til iallefall;) ,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå