fruen & frøet [24.05.11 jente] Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Flere som skal føde på St. Olav i mai? Jeg har termin 24. mai og er ikke i ferd med å pakke bagen enda, men greit å få tak i det jeg må ha først. Vet noen om hvilke butikker i Trondheim som selger reisestørrelse på shampoo, balsam, dusjsåpe osv? Har sett etter det en stund, men finner ikke særlig mye utvalg på den fronten. Tips: som andregangsfødende er mitt beste tips til dere som skal føde på St. Olavs å ta med mykt dopapir. Papiret de bruker er brunt, stivt og hardt! Flere som har gode tips?
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Kommer vel helt an på hvor man skal føde. Jeg skal jo ikke på St.Olavs, og kommer til å ta med klær og toalettsaker til meg selv, samt klær til baby, og thats it. Nå bor jo jeg bare 5 min kjøretur unna sykehuset, så skal jeg ha glemt noe får mannen min pent hente det til meg :-) Og jeg kommer vel til å pakke bagen snart, for sist var det i hui og hast avgårde 3 uker før termin, og det kan jo skje igjen.
glitterbamse-mai+gutt+2011=<3 Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 ang. shampoo og balsam i reisestr. kan du prøve på frisørsalonger som selger KMS. (KMS har kommet med en veldig fin sånn reisepakke, så hvis salongen selger KMS kan det hende de har denne). Ellers selger de en del reisestr. på apotek og vita. er ikke fra trondheim så vet ikke hvor evt. men har sett det på de fleste apotek og vita butikker jeg har vært i. Håper det hjelper noe =)
fox`y Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Jeg skal føde på st.olavs, termin 6 mai pakker vell bagen ca 2 uker før termin. Cubus,vita har slike småflasker me shampoo,dusjsåpe,intimvask mm Det jeg skal ha med er : behagelige klær til meg selv, amme bh, topper, sokker,truser, bukser, hettejakke mm Til babyen : bodyer,sparkebukser,sokker,lue,nattis og hjemreiseklær ( liker ikke sykehusklærn) kamera+lader mobil skrivebok + penn føner toalettsaker ammeinnlegg bind drops brus helsekort Trenger ikke så mye på 2 dager tenker jeg,men greit å ha litt utvalg tilfelle man blør igjennom eller at babyen gulper å div.
AnonymeAnine Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 VITA pleier å ha sånne reisestørrelser på shampoo osv. Jeg har ingen peiling på St. Olav men jeg har tenkt å pakke så lite som mulig i bagen min. Noen "mensentruser" (de trusene de har på sykehuset er best, har tenkt å bruke dem), du må regne med at du blør ut noen i løpet av en dag, ammetopp og amme-bh (sist fødte jeg med amme-bh på og det var ganske lurt:-)), store bukser, sokker, toalettsaker, hentetøy til babyen, om du ikke vil at babyen skal bruke sykehusklær, så ta med noen bodyer. Ellers har de jo det meste på sykehuset, og det går jo an å sende gubben hjem for å hente det du evt. mangler.
AnonymeAnine Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Ja, føner er et MUST! Man vil tørke nedentil når man har vasket seg.
Mia2011 Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 ANg. reisestr. på shampo osv er det et billig alternativ og kjøpe små flasker i reisestr. på feks apoteket og helle over selv de selges flere steder, men apoteket sine er hvertfall helt tette De tar seg godt betalt for reisestr. hos frisøren og i parfymeriene for å si det sånn..
Juliprinsessene Skrevet 5. april 2011 #9 Skrevet 5. april 2011 Apotek 1 har reisestørrelser i shampoo, balsam, dusjsåpe og mye mer!:) Og de er ikke dyre heller:)
Gjest Ms. Muffins Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Jeg skal føde på St.Olavs i April. Vita & H&M selger små shampoer, balsam, såpe ol. Tips #2: Ta med Purelan, ammeinnlegg og brystpumpe.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 Skal ikke føde på st Olav, men skal iallefall denne gang ha med Paracet tøfler klær til meg selv ammebh ammeinnlegg mobil + lader klær og hentesett til babyen shampoo/balsam/dysjsåpe Hårbørste/deo/osv Morgenkåpe Drikke og eventuelt noe sukkerrikt og spise til fødselen Ammebok Ja og sikkert en del ting til. Hadde pakt altfor lite sist, men ble jo værende i 6 dager og håper på de vanlige 2 dagene nå. Godt det er en stund til jeg skal pakke bagen:)
maibaby i magen Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 Jeg fødte på st.olavs i 2008. Lå på pasienthotellet. Kan ikke huske at toalettpapiret var noe problem :S Man tørker seg jo ikke så hardt der nede uansett rett etter fødsel. Ellers pakker jeg det jeg brukte sist: - helsekort+blodtypepapirer - toalettsaker til meg, inkl brystvortesalve - behagelige klær som er greie å amme i - ammebh - engans/ullinnlegg - innesko - klær til babyen - skal på fødestue, så jeg har med en cd med egen musikk BIlstol og teppe til baby ligger klart i bilen.
maibaby i magen Skrevet 5. april 2011 #13 Skrevet 5. april 2011 glemte skrive kamera/mobil + ladere. Har også med bind denne gangen, siden de ikke har det der jeg skal. Pakker baggen rundt 16. april, da regnes jeg som fødeklar.
Mia2011 Skrevet 5. april 2011 #14 Skrevet 5. april 2011 Håper bilstolen er festet i bilen, slik at den ikke ligger løst og "slenger".. selv små svinger og lav fart kan gjøre at den beveger seg fritt selvom den evnt ligger i bagasjen.. den skal ikke utsettes for slag/støt vet du Løs inni bilen er jo livsfarlig, men det er jo en annen sak Bare en liten reminder
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 5. april 2011 #15 Skrevet 5. april 2011 Jeg har 3 1/2 uke igjen til termin, og har endelig pakket den ferdig.. Jeg er førstegangs, og har pakket følgende: - Ammetopper og ammebher, store bukser og varme gensre som er lett å ta av. - Store boksere og ullsokker. - Et par bodyer og strømpebukser + hentesett og teppe til babyen - En joggebukse og t-skjorte + undertøy til samboeren i tilfelle fødselen tar 40 timer. - Ammeinnlegg, bind, lader til mobil/kamera/videokamera, blader.. - Helsekort, føner, shampoo/balsam, toalettsaker, drikke og snacks slenger jeg ned i før vi reiser inn:)
maibaby i magen Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Vi har iallfall montert fast basen i bilen vår, og satt stolen oppi den, så ikke noe slenging med barnestol her
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 Skal ta ks 18. så pakker vel bagen på søndagen. Hehe, er litt treg. Typisk om fødselen skulle startet før
Eeyore Skrevet 6. april 2011 #18 Skrevet 6. april 2011 Jeg har termin om to uker, og har ikke pakket noe som helst ennå.. ) Men har skrevet liste da! På den står det, joggebukse, store topper/tunikaer, MASSE truser, amme-bh'er, sokker/tøfler, hårføner (det var himmelsk forrige gang å føne nedentil etter dusj!), kamera+ladder, mobil-ladder, et par-tre bøker, og klær til lille, så klart ) Må også pakke en bag til den blivende storesøsteren, som skal til bestemor og bestefar når det skjer..
sk Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 utrolig bra å lese dette jenter. har laget en liste nå,så det skal ikke være mulig å glemme noe fantastisk! lykke til med fødselen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå