Gå til innhold

misfornøyd med fødeplass, har jeg noe annet valg??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

altså jeg har søkt på ullevål, men der var fullt, deretter ahus, der var og fullt og neste blir asker og bærum. Men jeg vil ikke dit!! er 1/2 time kjøretur, og vi har ikke bil. gruer meg!! dessuten har jeg hørt at det er et lite sykehus og ikke noe særlig bra... ka jeg gjøre noe for og få på ullevåll likevel? bor rett ved siden av sykehuset så det er jo helt latterlig egentlig...........!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring , mas , stå på ditt , ikke ta nei for et nei ..

 

Har en venninde som jobber på et sykehus på østlandet , sa at det hjelper å mase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at selv om du hadde fått plass er det ingen garanti for at det er plass til deg når du går i fødsel, er mange fødende som får beskjed når de ringer inn at de heller må til ahus eller bærum... Er det ikke plass er det ikke plass, eneste trøsten er vel at du er slettes ikke alene. Fødekapasiteten i Oslo er sprengt og mange må lengre avgårde for å få føde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å nekte å føde på asker/bærum! Ikke trygt i det hele tatt. har masse venninner som er sykepleiere og de kaller det sykehuset fra helvete! Ingen vil jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hørt med ABC avdelingen på Ullevål, eventuelt Føderiket på riksen hvis det fremdeles finnes. Hvis du kunne tenke deg å føde uten epidural eller lignede er det bra alternativer.

 

Når det er sagt har jeg selv født på Bærum og det er ikke så ille som ryktet skal ha det til. Føden var egentlig helt ok, men barsel nedtur ... men det er kanskje alltid barsel? Søstra mi har født tre friske barn der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen valg.Må føde i Førde el Voss. PGA fødestover. Har 3 timer biltur. Sjønner ikkje kva dokke klager for. Kom på landet så skal dokke få sjå kor flott dokke har det.

 

Ver med på kampen om sjukehusnedleggingen. Snart kommer dei til å legge ned i storbyane. Da er det vel nok med 1 stort sjukehus og blir lite oppfølde og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt med Rikshospitalet? I verste fall risikerer man som fødende i Oslo å bli sendt til fredrikstad eller Hønefoss, ikke at det er dårlige alternativer men det er desto lengre unna enn Asker og Bærum. Kjenner mange som har født på Asker og Bærum og ingen av de har klaget.

 

Desverre er fødetilbudet i Oslo sprengt, så en må søke i uke 6-8 for å være "garantert" plass, og selv ikke da er det alle som får, spesielt i sommerhalvåret. Vet blant annet at fødeavdelingene i Fredrikstad har fått beskjed om å være parate for Oslo-fødende denne sommeren pga kapasitetsproblemer i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, nå er jeg direkte men, jeg syns ikke du har så mye å klage over!

Vi har 3 timer til nærmeste sykehus, lengere tid om fjellovergangen er stengt... Og har absolutt ikke noe valg for det er ingen andre sykehus i nærheten.

Leit at du ikke får føde på det sykehuset som er nærmest deg, men 1/2 time er ingenting mot for hva mange andre i norge har, vær heller glad for at du har sykehus i nærheten om det skulle oppstå noe akutt, at du ikke må kjøre mange timer for å komme frem til sykehus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt..vet ikke hva jeg kan hjelpe med

annet enn at jeg vil si jeg forstår at du ikke vil føde ved asker/bærum.

Jeg skal på føderiket, hvis jeg er utenom termin blir det riksen. Dersom de ikke har plass reiser jeg heller til fredrikstad enn bærum.

 

Sambo sitt søskenbarn gikk bort der, høygravid, pga blodpropp i lungene. Legetabbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med Oslo-området er at en halvtimes kjøring ofte blir mye lengre pga rushtrafikk. En strekning som normalt tar ca30min kan plutselig ta 1,5-2timer. Hvis man som HI da ikke har bil selv, så må man først vente på drosje som så må kjøre til sykehuset og hvis det da tar så lang tid, så er det ikke noe særlig selvom det normalt er "bare en halvtimes kjøring".

 

Dessuten er det sånn at hvis man bosetter seg et sted det er 3timer til nærmeste sykehus, så vet man det når man flytter dit. Hvis man bor med Ullevål som nærmeste nabo, så forventer man ikke at man må kjøre til en helt annen del av byen hvis man skal føde, da er det noe man blir tvunget til og ikke noe man velger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...