Gå til innhold

da har jeg vært hos legen igjen :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist gang så de ingenting, og jeg hadde el rett etter jeg hadde vært der og enda opp me to "rette" sykluser etter hverandre :)

men siden det nå er straks 11 uker siden sist påbegyndte mens, så ble jeg henvist til gyn. spesialist.. og både legen og jeg tror det blir hormonkur på meg etter den sjekken :)

satser på det og krysser fingrene :) så nå skal jeg slappe av og trekke meg litt tilbake :)

ha en fortsatt fin dag videre alle sammen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at de tar deg på alvor og utreder deg skikkelig! Håper du får hjelp nå og at spiren sitter som et skudd :-)

Hold oss oppdatert etter at du har vært til gyn. Lykke til!

Skrevet

Så bra at det ordnet seg for deg :) Håper at det bidrar til å gi deg en spire =)

Nå er det bare en uke til jeg også skal til legen, så er spent å høre hva han har å si!

Skrevet

Godt å høre at du blir tatt på alvor.

Jeg var hos to forskjellige leger med 4mnd mellomrom (bytta lege over nyttår) og fikk den samme beskjeden begge steder: "det er jo veldig vanlig etter p-pilleslutt" Men siste legen sendte meg videre til gyn for å roe ned nervene mine (var jo livredd for å ikke kunne bli gravid)

Jeg kommer til gyn og han begynner på samme viset "Det er jo helt vanlig etter p-pilleslutt, bla bla bla" Men jeg skal si deg han fikk en annen tone etter innvendig ul. Da var det meget tydelig at jeg har PCO og STOOOORE problemer med å produsere egg selv, noe som er ganske klart siden jeg ikke har hatt mensen på 150 dager. Jeg fikk provera og DOBBEL! pergokur med en gang. Og hvis ikke jeg fikk el av det så var det trippel kur neste mnd.

Så det er bra at du blir tatt på alvor, det kan være andre ting som gjør at man ikke får el og da er det greit å begynne på eventuelt provera og pergo NÅ og ikke om 5-6mnd.. Ønsker deg masse lykke til og håper du får svar. Jeg synes det var en lettelse og endelig få vite hvorfor jeg ikke får el og at jeg nå får hjelp.

Skrevet

ja, var veeldig greit å bli tatt på alvor, men jeg har ikke brukt annen prevensjon en kondom siden jeg var 18-19 heller da.. og har slitt mye med ustabile sykluser.. så det er jo tydelig at det er noe der når jeg kan gå 4-5 mnd uten tr og konstant ha små ubehag,stikk,smerte nede ved eggstokkene/livvmor..

men håper jeg kommer meg på en pergokur og at den sitter daa :D

lykke til til dere andre også! :) krysser fingrene til dere og satser på at den sitter snart :D

skal selvfølgelig oppdatere når jeg har vært med gyn ;)

foresten, når jeg tok gyn undersøkelse i dag.. så skulle han mannen sjekke livvmora og stakk en finger i hvert hull???? det har jeg aldri opplevd før..

noen andre som syns det var meerkelig? :P

Skrevet

Hmmm, det virket litt merkelig... Første gang jeg var hos legen tok hun også gu, men da holdt hun seg kun til ett hull.. hehe.. Vet ikke helt hva hun skulle sjekke da, men hun sa at alt så greit ut.. Men hun så jo ikke eggstokkene og de var ikke greie. Jeg fikk faktisk el to uker etter første legebesøket, men det var bare den gangen, har ikke fått det igjen etterpå.

Jeg har som deg evigheter mellom hver tr og konstant stikninger nede ved eggstokkene/livmor. Kjenner meg veldig godt igjen med det du skriver så jeg håper virkelig du får pergo du også. Det var så utrolig lettende å få svar og hjelp. Det var som om jeg mistet 10kg på skuldrene mine og humøret steg betraktelig..

Si fra når du har fått time da.. Er ikke så mange her inne som sliter med det samme som meg. De fleste på pergo her inne tar det for å forsterke allerede el, men jeg får det jo for å prøve å få el i det hele tatt.

Krysser fingrene for deg og ønsker deg alt vel.

Skrevet

regna med at det ikke var så lang ventetid.. så håper at det kommer et brev til meg snart :D

var på ul i november, da fant de ingenting.. men mye kan jo ha skjedd siden det :P skal oppdatere med en gang jeg har fått time :)

er så mye enklere når en kan prate med noen som har det på samme måten :)

har du gått lenge på pergo da?

Skrevet

Jeg skal begynne på min første kur så fort jeg får tr. Så dette er helt nytt for meg. Har nå tatt provera i 10dager og er to dager over siste tablett og håper tr kommer snart. Da skal jeg begynne på dobbel pergokur på dag 4.

Litt spesielt og begynne rett på dobbel kur, men gyn gir det nok til meg for en grunn. Og hvis jeg ikke får el av den så er det rett over på trippel kur. Leser om de her inne som starter på enkelkur har pausemnd og går gradvis oppover, men jeg starter da direkte på dobbel. Min gyn er kjent for å være veldig dyktig så jeg stoler på han. Grunnen til at man skal være forsiktig med pergo er at det øker sjansen for flerlinggraviditet da det kan slippe flere egg av gangen.

Ble sikkert mye greier her nå, men jeg er så utrolig spent. Jeg håper virkelig jeg kan få el nå altså.

Skrevet

ååj, flerlinger! jeg har så lyst på tvillinger! mye arbeid, men dobbel lykke og dobbelt med kjærlighet! :)

håper jeg slipper lenge på enkelkur da.. vil helst ha el akkurat nå jeg :P

menmen! er ikke like enkelt for alle :)

krysser virkelig fingrene mine for deg happy87 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...