Gå til innhold

Har gitt prinsessa mi sopp!! :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at prinsessa har hatt et skikkelig jævlig bleieutslett i ca en uke kunne helsesøster i dag fortelle at det slettes ikke var noe bleieutslett, men SOPP! Jeg har vært plaget med jæææævlige soppinfeksjoner og bakteriell vaginose hver månde siden jeg fikk satt inn hormonspiral, å nå har jeg jammen meg greid å smitte prinsessa også. Jeg er så lei meg og har så dårlig samvittighet, og har bare lyst til å stikke hånda oppi .... og røske ut den **** spiralen. :(

Jeg føler meg som verdens verste mor, og er så ufattelig lei meg. Skal ringe legen i morgen den dag, nå skal den hersens spiralen UT!

Bare en liten utblåsning fra meg :S

Videoannonse
Annonse
Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Tror ikke din sopp har noe med hennes sopp å gjøre. Ene sønnen min hadde sopp i bleieområdet da han var liten uten at jeg hadde det. Det kan fort bli sopp i en fuktig bleie, så ta det med ro.

Salven gjør at soppen er borte på null komma niks! :)

Gi spiralen sjanse til, kanskje kroppen din bare trenger litt tid på å bli vant med den :)

Skrevet

Jeg ble bare så lei meg når jeg fikk vite at det ikke var bleieutslett, men sopp. Og at hun har gått med det i en uke, og kanskje har det klødd eller svidd og vært ekkelt for henne. Og kanskje er det min feil fordi jeg ikke har vasket fingrene godt nok før jeg vasket henne i underlivet.

Og samtidig er jeg frustrert over min egen stadig tilbakevendende sopp. Fikk satt inn spiralen før jul, og har sikkert hatt sopp fem ganger, og må til lege for å få tabeletter for å bli kvitt det, for canestenen hjelper ikke. Er lei!

Skrevet

Sopp kan også komme av for hyppig vasking av de små stumpene. Jeg ble veldig overrasket da legen en gang for mange år siden kunne fortelle meg at jeg hadde vasket sopp på gutten min. Han fikk en kre som jeg smurte på, jeg kuttet ned på sepebruken og vips så var det bukt med soppen.

Ikke ta det inn på deg slik du har gjort til nå, det er mange grunner til at de små kan få sopp. Tviler på at du har smittet henne slik du kanskje har trodd, da skal du mer eller mindre har gått fra å grafse deg selv i hufsa til å klatte på henne og det vil jeg ikke tro du har gjort.

Det ordner seg det der skal du se :)

Skrevet

Smør med Inotyol og soppen på stumpen til vesla di forsvinner mest sannsynlig meget raskt! Lykke til, og ikke ta på deg skylden - sopp kan hvem som helst få uavhengig av om man smittes av ett annet menneske eller ikke :)

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Fy søren, jeg skrev et langt svar til deg som ikke ble lagret! Dustenettside! :(

Poenget mitt var at du er ikke en dårlig mor, du har neppe overført din sopp og at det går bra. GRRRR... at det ikke ble lagret da! :(

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Har kommet meg litt over sjokket nå og innser at sopp ikke er noe krise. Vi har vært og fått canesten til henne, så er det bare å smøre, og håpe at det bedrer seg. Hun er så skjønn den lille prinsessa mi, og jeg synes det er så vondt når hun har det vondt. Og da tar jeg lett til tårene, for jeg er så sinnsykt gla i henne.

Takk "poäng har fått baby <3", var sikkert et kjempebra svar, selv om det forsvant ut i internett tomrommet :D

Skrevet

jenta mi er 2 år nå og har desverre hatt sopp flere ganger.. :( hun har alltid blitt lett sår, og fått lett sopp. la hun lufte seg å smør på salven du får av lege, så går det kjempebra :) smør på noen dager etter det er borte også, så er du mer sikker på at det ikke kommer tilbake, for det skjer lett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...