Augustgull11 Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg må ærlig indrømme at magen min og ryggen har fått fryktelig pels! Fått en veiviser med mørke hår også, og den pelsen jeg snakker om ellers på magen og rygg er fryktelig lange lyse hår. VELL, dette var noe jeg ikke trivdes med ettersom folk gjerne vil kjenne på magen og jeg elsker å bli kilt på ryggen av min kjære. Jeg bestilte time til voksing og idag fikk jeg bort alt dette håret. Fryktet at det skulle gjøre fryktelig vondt, men det var jo faktisk ikke vondt i det hele tatt :-) Det jeg lurer på er om det er flere enn meg som har fått uønsket hårvekst under svangerskapet? Følte meg faktisk som en apekatt.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Ja, det har eg og. Hadde det og i forrige svangerskap, dei forsvinner av seg sjølv når graviditeten er over. Fekk beskjed om å ikkje fjerne dei sjølv pga av at faren for at dei kjeme igjen forblir etter graviditeten er så stor. Så eg turte rett og slett ikkje fjerne dei, men sia dei forsvann av seg sjølv var det ikkje så farlig! Om folk vil kjenne på magen får dei ta uttapå t-skjorta o.l. Og dei aller nærmaste veit jo at det berre er midlertidige hår uansett og bryr seg ikkje om dei
Augustgull11 Skrevet 4. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2011 Her har jeg fått beskjed av både jordmor, lege og jordmor på sykehuset at så lenge jeg kun vokset og ikke barberte det bort hadde det ingen ting å si. Man drar jo ut selve hårsekken, og den nye som kommer vil være akkurat lik som før du begynte å vokse. Så det bekymrer jeg meg ikke for Syntes heller det var deilig å slippe å føle seg som en bjørn nå som våren begynner!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Innlegget kom visst ikkje med.. Hehe, så mykje har eg heldigvis ikkje. Berre litt under navlen. Tåler heller ikkje voksing, så dei må nesten berre være der. Orka ikkje nappe ut et og et, det trur eg blir ilt hehe
Petrine +spire=❤ Skrevet 4. april 2011 #5 Skrevet 4. april 2011 Ja her gror det som ugress Ikke på mage og rygg, men legger og ikke minst lår. Og hvor ble det av bikinilinjen??? Blir bare en stor skog! Jeg høvler da ellers blir det jo helt vilt! Hehehe. Men etter 3 barn, vet jeg at dette bedrer seg etterpå.
Peispå! Skrevet 4. april 2011 #6 Skrevet 4. april 2011 Hei, hei jenter! Er hud og spa-terapeut og bare MÅ avkrefte den dumme myten om at hår kommer igjen i større monn, dersom man fjerner det. Skal prøve å forklare så logisk som mulig:-) -Hårvekst er genetisk betinget og ligger lagret i arvematerialet vårt. Den hårveksten vi kommer til å få igjennom livet, vil vi få uansett hva vi gjør! -Noen medisiner og hormonubalanse kan forstyrre hårveksten(f.eks.graviditet)Kan også gi hudforandringer, kviser, pigmentflekker o.l Som oftest vil alt gå tilbake til "normalen" etter endt sv.skap og når hormonnivået er i gjenge:-) Dersom man høvler, vokser håret vil det idet det gror ut, ha en liten periode der det kjennes ut som hardere, og piggete. Dette inntrykket gir seg når håret er langt nok til at det "llegger" seg nedpå huden, og slik vil det igjen føles mykere igjen. spesielt voksing vil gi en optisk illusjon, dvs man glemmer raskt hvor mye hår man opprinnelig hadde, fordi man har vært uten ei god stund., Bare for å gi den mest logiske pekepinnen jeg kan; Dersom voksing førte til økt hårvekst, hvorfor fins det da skallete menn??? Hi,hi, jeg også har økt hårvekst under sv.skapene mine, slik er det bare. Jeg vokser i hytt og gevær, vanskelig med barbering nå når magen strutter:-)) Ha en fantastisk hårfjerningsøkt damer!!
mammaTkajaÅthea Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 I det første svangerskapet grodde håret på legger og barten rundt munnen ble mørk og fæl... Barberte meg veldig ofte... Med svangerskap nr to hadde jeg nesten ikke et hårstrå.... altså da mener jeg at jeg nappet brynene og barberte leggene kanskje 3 ganger på 9 måneder... d vokste ikke ut igjen , men alt ble til normalen da svangerskapet var over... Denne gangen er det bare helt normalt som det pleier å være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå