Gå til innhold

Får ikke JM timer!!! frustert!


Kri_z

Anbefalte innlegg

Får ikke JM timer fordi de ikke har mulighet til å ta imot flere! Blir skikkelig frustrert! ringte andre steder , men måtte bruke den helsestasjonen jeg hører til. Er ikke "livet-om- å -gjøre" , men syntes det hadde vært greit, for meg som er førstegangsfødene og snakke litt med jm. Fastlegen min er super , men hun har jo ikke tid til å skravle på den måten, så det går unna når jeg er der. Med en jm kan man snakke om litt andre ting og de har en ro over seg, og tar seg tid til oss kommende mødre. Hadde bare et ønske om å få møte jm noen ganger før fødsel.

 

30 + 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, syntes det er rart. jeg går til jordmor på en annen helsestasjon enn den jeg egentlig hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt dumt at du ikke får time, men ikke stress - jeg hadde ikke noe utbytte av JM i første svangerskap, og går derfor kun til lege nå. De tar seg ikke nødvendigvis noe bedre tid.

 

Kanskje du kan ta kontakt der du har fødeplass for en prat? Og så kan du jo ta et svangerskapskurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med det sykehuset du skal føde på, kanskje de har tid til at du kommer innom for en prat.. Fortell det som det er, at jordmor tjenesten ikke har tid til deg og at du har en del spørsmål du gjerne ville stille en jordmor før fødsel..

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Syns også dette høres rart ut - jeg fikk nettopp time hos ei JM i en annen by enn der jeg bor, og jeg er laaangt uti svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står på kommunen vår sine hjemmesider:

"Kvinner har rett til svangerskapsomsorg hos jordmor. Derfor plikter kommunen å gi gravide som ønsker det, tilbud om oppfølging hos jordmor i tilknytning til helsestasjon".

 

Sjekk på kommunen din sine internettsider og referer til de dersom du får avslag igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hærre gud så teit da, jeg er hvertfall veldig glad for at jeg har jordmor og synes det har vært veldig greit å ha hu, er 15 uker nå, og skal til min allerede 3. gang nå snart... men jeg kunne velge selv hvilken jordmor jeg ville ha... jeg fikk først utdelt en jm som jobber på et legesenter, så hørte jeg at hu skulle slutte i sommer, og siden jeg har termin i desember ville jeg ha ei som kunne følge meg så jeg hørte med legen og hu sa jeg kunne velge hvilken jm jeg ville ha, og det sa også den jm jeg har nå da jeg ringte til henne for å høre om hu kunne være min jm, siden ei venninne hadde anbefalt henne, hu jobber på et familiesenter som ligger her i byen. skjønner du vil ha jm da, min tar seg så god tid vi trenger til å snakke med hu, har vært der inne en time begge gangene tror jeg og de også sier at er jeg ikke fornøyd med hu, kan jeg velge en annen, men det vil jeg jo ikke da, siden jeg er veldig fornøyd (måtte bare legge til det =P) så synes det egentlig er skikkelig dårlig gjort at du ikke får noen jm!!!! =(=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen jeg hører til, så er det bare jordmor en dag i uka.. :P så her blir man automatisk sendt til en annen. kan du ikke prøve å høre med en annen? eller er det den andre som sier at du ikke får komme dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden slo jeg meg litt til ro med kun ha fastlegen min, men i dag er det termindato og spurte om hun kunne strippe litt. Men virket ikke son at leger utfører det.. Hun snakket masse om sex, både under svangerskapet og etterpå. Er jo ikke akkurat fremmed at man bør ha sex gjevnlig i et parforhold.

Neste svangerskap skal jeg ordne meg en jm tidlig, så kan jeg heller ta annenhver gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er vi fler, Ullensaker kommune har virkelige problemer.

 

På kløfta får ikke folk plass for det er fullt også pga mange fra jessheim er nødt til og komme dit da jessheim er uten jordmor. har ventet 2 mnd nå og får i oktober. da får de visst ny jordmor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde meg også (bor i Bergen), var umulig å få jordmor på helsestasjonen min. Men jeg krevde til slutt at jeg måtte få oppfølging (legen min er sykmeldt så jeg har en turnuslege som er veldig uerfaren og usikker på det meste...), og da henviste helsestasjonen meg til en annen helsestasjon..Prøv det, jeg fikk en SUPER jordmor som jeg har mye nytte av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...