Gå til innhold

Doppler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med angelsound o.l? Når kan man tidligst høre hjertelyden? Hvor er babyen som regel plassert tidlig i svangerskapet? Hvordan utdifferansere sin egen puls?

 

Mange spørgsmål dette. Fant en på tilbud som kommer i posten snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke erfaring med å høre den veldig tidlig på egen hånd. Jeg var vel i uke 13-14 når jeg fant den selv første gang. Var da andregangs, og livmoren var kommet noen cm over skambenet.

 

Leter du etter hjertelyd før uke 12 ligger livmoren som oftest under skambenet(om du er førstegangs hvertfall), så da må du lete langt nede, og gjerne ut til en av sidene. Sier seg selv at det kan være vanskelig å finne noe.

Fosterets puls er høy, som oftest 130-150 slag i minuttet, så det er forskjellen fra din egen.

 

Er du av typen som har lett for å bekymre deg, og vil bli urolig om du ikke finner noe hjertelyd, så venter du så lenge som mulig. Ikke plag deg selv med å lete før uke 12, som gjerne ender med at du ikke finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig gode erfaringer med Angelsound, hørte hjertelyd allerede i uke 10-11 begge gangene. "Vipp" den litt under skambenet liksom.

Men ikke bli redd om du ikke hører noe så tidlig, tror det er vanlig å måtte vente litt lenger ut i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...