Stoltmamma:) Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Heihei, noen som har vært på overtidskontroll på sykehuset? Hva er det som skjer der? Jeg har virkelig stor angst for GU, men regner med at jeg kommer ikke utenom dette? Hva er sjansen for å bli satt igang på første overtidskontroll? Jeg skal på dette når jeg er 3 dager over termin,og jeg har virkelig ikke lyst til å gå 2-3 uker over.. Føler meg ganske ferdig nå.. Setter pris på svar, og lykke til resten av dere med termin rundt hjørnet/dere som er på overtid
Babyønske �� Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 For min del var det: Ctg og sparketest, samtidig som det ble fylt ut papirer(mannen min gjorde det), Underlivsundersøkelse, tvilsomt at du slipper unna det når du er kommet så langt som at fødsel er rett rundt hjørnet. Det er for å sjekke om du er moden og har åpning, og kan være avgjørende for om du settes i gang eller ikke. Ultralyd, for å sjekke fosterets størrelse, tilstanden til morkaka, og mengde fostervann. Om du blir satt igang 3 dager over termin er vanskelig å si på forhånd. Kommer an på din tilstand, forholdene for babyen, om du er moden/har åpning og om det er sjanse for at det kan starte av seg selv i løpet av kort tid.
Guttemamma75 Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Det er vanlig å sjekke SF mål, urin og blodtrykk som på en vanlig undersøkelse og muligens modning/åpning (jordmor/lege stikker fingre opp i vagina for å kjenne på livmortappen). Hjertelyden sjekkes enten ved hjelp av doppler eller også ul (hvor man da også sjekker størrelse på babyen, leie og mengde fostervann). Det er nokså uvanlig å ha overtidskontroll så kort tid over termin så du burde nok ikke ha noen forhåpninger om igangsettelse da om det ikke er spesielle grunner til det.. Ved de fleste sykehus får man overtidskontroll 10-14 dager over termin, ved noen få sykehus får man denne ved 7 dager over termin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå