Gå til innhold

Gravid og talefeil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De gangene jeg har vært gravid merker jeg jeg jeg surrer mer med ordene - de krøller seg i tunga. Ikke hele tiden men innimellom og et og annet ord.... Flere som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En typisk bivirkning av for dårlig og for lite søvn. Vet ikke om du sover dårligere og mindre når du er gravid, det gjorde jeg.

 

Mangel på søvn går nemlig blant annet direkte ut over talen og korttidshukommelsen.

 

Så den berømte "ammetåka" er faktisk rett og slett et utslag av mangel på søvn.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg opplevde det da jeg var gravid, selv om jeg fikk nok søvn. Gikk også rundt i en "gravidtåke" som var verre enn ammetåka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg virkelig igjen.. og jeg opplevde også at det var ord jeg ikke klarte å si i det hele tatt! feks agurk kunne jeg glemme å klare si! helt merkelig!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettet :) Så glad det ikke bare er meg. Er forferdelig pinling i jobbsammenheng i butikken eller generelt mot fremmede når dette skjer.

 

Jeg sover veldig dårlig (har kraftige smerter ifm graviditeten) og det gir jo naturlig nok dårlig søvn, og det hjelper vel ikke på. Men jeg hadde det forrige gang også, og da hadde jeg ikke disse plagene.

 

Får bare vente til graviditeten er over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...