Gå til innhold

Henrik og lillesøster .......?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er tre fine navn du foreslår. Alle passer sammen med Henrik. Klassisk og pent.

Men jeg tror jeg personlig ville valgt bort Sara. Det er et sjarmerende navn, men veldig, veldig mye brukt. I vår barnehage er det ikke mindre enn tre Sara på samme avdeling! Ikke gøy å være fire år og bli omtalt som Sara + etternavn. (Men samtidig kan man aldri gardere seg mot å være en av flere med samme navn. Det er jo litt tilfeldig hvem andre man kommer i barnehage/skole med)

Andre klassiske navn til Henrik:

Maria

Mathilde

Ingrid

Anna

Synne

Nora - kanskje litt mye Ibsen sammen med Henrik.

Kristine

Julie

Elise

Karoline

Aurora

Line

Annonse

Ikke noe galt med noen av navnene du foreslå, men akk så poppis og kjedelig! Finnes så mange vakre, klassiske navn der ute - som Henrik :-) Henrik er ellers et litt lyst og lett navn pga. e og i, og bør ha et litt lett jentenavn til, synes jeg. Navn med a-endelser blir nesten litt for tunge... Hva med:

Henrik og Anne

Henrik og Marie

Henrik og Martine

Henrik og Kristin (ikke vanlig på små nå)

Annonse

Vi har en Ingrid fra før og vurderer Henrik på han i magen, så da sier det seg vel selv at jeg syns Ingrid må være et supert navn til lillesøster ;)

Forøvrig kjenner jeg et søskenpar som heter Hanna og Henrik og det er også veldig fint.

..Sofia og Sara var på min jentenavnliste denne gangen om det hadde blitt jente, så veldig fine navn det og :)

Lykke til med navnevalg, uansett hva du velger så får du et fint navn i mine øyne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...