enlitenen Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Vi er et par på 30 år som er uforklarlige barnløse, venter nå på sluttsamtale på Haukeland. Har vært gjennom hele pakken i det offentlige, og sitter igjen med 4 negative tester, 2 avbrutte og 2 spontan aborter. Undersøker nå hvilke muligheter vi har videre. Har kommet frem til at vi enten vil ha CFC eller Hausken. Noen som vil dele erfaringer? Kostnader? Vil gjerne høre både positive og negative sider ved hver klinikk. Ved overnatting i både Haugesund og Danmark, er det noen Hotell som samarbeider med klinikken, slik at en får det rimligere? Syns det er veldig vanskelig å velge. Tror jeg foretrekker CFC, men samtidig er det jo enklere når en kan kjøre bil og slippe fly. Håper det er noen snille jenter som kan fortelle om sine erfaringer og gi gode råd.
Glow2011 Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Vi valgte Hausken fremfor å dra til Danmark. For oss var det nærheten som var den største tungen på vektskålen + at vi hadde hørt veldig mye positivt om Hausken og deres suksess rate. Jeg er nå akkurat blitt gravid på vårt første frysforsøk der. Har ikke erfaring fra noen andre klinikker, da vi valgte å dra rett der istedet for å vente på Haukeland. Kom til med en gang og trenger ikke vente på oppstart fordi de ikke har tid etc. Vi er også veldig fornøyd med de ansatte og har fått svar på det vi har lurt på underveis. Har de stengt er det bare å ringe vakttelefonen deres om du er i gang med forsøk. Vi svar av legen med en gang da jeg måtte gjøre det i vinterferien. Vi betalte bare for et forsøk (24000 kr). Det er kr 48.000,- for pakke med tre. De har avtale med Radisson hotellet som ligger 5 min kjøring fra klinikken (ved broen til Karmøy). Det kostet kr 800 inkl middag og frokost. Helt greit hotell for en natt. Vi har bare benyttet det en gang i forbindelse med uttak. Ellers har vi kjørt opp og ned samme dagen, det har gått helt fint. Ved innsett av fryseeggene kjørte jeg ned og opp alene (samboeren var bortreist), ikke noe stress. Nå er ikke jeg super glad i fly og ventetiden på flyplasser, så det hadde nok vært mer stress for meg, enn 3 timer i bil hver vei. Lykke til uansett hva du velger :-)
Høst72 Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Hei enlitenen Jeg kan bare si meg enig i det Glow sier om Hausken. Jeg har hatt forsøk ved Riksen tidligere, og er utrolig fornøyd med alle jeg har møtt ved Hausken! De legger opp behandlingen individuelt etter hva som er deres "diagnose". Vi tok fly til og fra Haugesund, men det er fordi vi bor i Oslo-området, og synes det blir for langt å kjøre. Jeg bodde på Radisson Blu og er godt fornøyd med det. De har gratis bruk av internett også. Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå